آرشیو چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۳۷۱
فرهنگ و هنر
۳۲

تازه ها

«زندگی خصوصی درختان» در بازار کتاب

رمان «زندگی خصوصی درختان» نوشته آله خاندرو سامبرا با ترجمه ونداد جلیلی منتشر شد.

این رمان دارای دو بخش است با نام های «گل خانه» و «زمستان». در بخشی از این رمان می خوانیم: خانواده هایی هستند که سر ساعت 9 شب مردشان خودش را به مشروب می سپرد و زن شان به اتو زدن لباس ها، بی خبر از سرنوشت بچه ها که در ایوان بازی می کنند و ادای زخمی شدن درمی آورند، یا در تاریکی اتاق شان سر می کنند، یا در دستشویی با صابون حباب می سازند. خانواده هایی هم هستند که حین گفت وگوهای جدی در اتاق نشیمن گذشتن شب را نظاره می کنند. همین طور خانواده هایی که در این ساعت شب به یاد مردگان شانند و هاله ای از درد چهره شان را در برگرفته است. نه کسی بازی می کند و نه کسی حرفی می زند: بزرگ ترها نامه هایی را بازنویسی می کنند که هیچ کس نخواهد خواندشان و بچه ها سوال هایی می کنند که هیچ کس پاسخ شان را نخواهد داد. رمان «زندگی خصوصی درختان» در 71 صفحه و به قیمت 7500 تومان از سوی نشر چشمه منتشر شده است.

پرونده جشنواره کن در «دنیای تصویر»

شماره جدید مجله «دنیای تصویر» با انتشار پرونده ای از جشنواره فیلم کن منتشر شد. در شماره 286 این مجله مطالب مختلفی تدارک دیده شده است که از آن جمله می توان به گزارش کاملی از جشنواره فیلم کن در بخش ویژه مجله که شامل گفت وگوهای اختصاصی و شرح کامل مسترکلاس های جشنواره است، اشاره کرد.

در بخش تلویزیون معرفی سریال های مهم و جدید سال جاری منتشر شده است. همچنین در بخش بازی به «دیترویت: انسان شدن» پدیده جدید دنیای گیم پرداخته شده است. برداشت کوتاه تیرماه مجله به «دنیای ژوراسیک: قلمرو فرو ریخته» و تحلیلی بر سری فیلم های پارک ژوراسیک اختصاص یافته است و علاوه بر این گفت وگو با بهمن فرمان آرا و حسن فتحی از جمله مطالب این شماره هستند. همچنین در این شماره پرونده ای درباره کمدی سیاسی با نگاهی به آثار آرماندو یانوچی (مرگ استالین) و مطالبی ویژه درباره 90 سالگی «متروپلیس» اثر فریتز لانگ ارائه شده است.