آرشیو چهار‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۴۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

13 هزار هکتار از تالاب هورالعظیم در آتش سوخت

شب سه شنبه 13 هزار هکتار از تالاب هورالعظیم در حالی دچار آتش سوزی شد که نیروهای ایرانی در عملیات اطفای حریق با عراقی ها همکاری می کردند.

اهواز-خبرنگارکیهان: شب سه شنبه توده بسیار غلیظ دود وارد شهر اهواز شد که رنگ آن سفید و بوی نامطبوعی داشت.

مدیرکل محیط زیست خوزستان در این باره گفت: آخرین تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که این دود تا محدوده ماهشهر و خور موسی رسیده و علت آن آتش سوزی وسیع در تالاب هورالعظیم در دو بخش ایرانی و خارجی است.

احمدرضا لاهیجان زاده اظهار کرد: دود، بیش از 150 کیلومتر را طی و عصر روز دوشنبه از جنوب اهواز عبور کرد اما نیمه شب دوشنبه به دلیل جریان باد، غلظت دود افزایش یافت و روز سه شنبه بخش هایی از شهر اهواز را در بر گرفت.

وی افزود: کمیته همکاری مشترک بین ایران و عراق دراین زمینه تشکیل شده است.مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان نیز گفت: هماهنگی با کشور عراق به منظور ارسال تجهیزات و بالگرد اطفای حریق انجام شد.کیامرث حاجی زاده دود منتشره در استان را ناشی از آتش سوزی نیزارها در تالاب هورالعظیم در بخش عراق دانست که برخلاف اظهارات مدیرکل محیط زیست خوزستان است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان نیزافزود: تالاب هورالعظیم در دو بخش ایرانی و عراقی بیش از 450هزار هکتار است که 120 هزار هکتار آن در خوزستان واقع است. خوشبختانه با آبگیری تالاب هورالعظیم در بخش ایرانی هیچ حادثه ای نداشتیم و آتشی که از یک هفته پیش تاکنون دامن تالاب را گرفته در بخش عراقی آن است.

فرامند هاشمی زاده با بیان اینکه برای خاموشی شعله های آتش به طرف عراقی کمک کرده ایم، می افزاید: متاسفانه پس از خاموش شدن آتش دوباره شعله ها جان گرفت و بیش از یک هفته است که این موضوع ادامه دارد.وی عنوان کرد: شب سه شنبه بار دیگر 13 هزار هکتار از تالاب هورالعظیم در بخش عراقی دچار آتش سوزی شد که از سوی ایران تلاش های بسیاری برای اطفای آن انجام شد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه هنوز در تلاش برای مهار آتش هستیم، بیان کرد: چون امکان ورود خودرو های سنگین آتش نشانی به محل، بسیار مشکل است باید از امکانات دیگر در این جهت بهره ببریم.