آرشیو چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۴۹
اخبار کشور
۱۰

سخنگوی وزارت بهداشت: واردات خودرویی غیر از آمبولانس با ارز دولتی به بی آبرویی اش نمی ارزد

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در موضوع خودروهای وارداتی حتی اگر فرض کنیم به جای آمبولانس، چیز دیگری وارد شده باشد سود چندانی برای وزارت بهداشت نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ایرج حریرچی در نشست خبری، با اشاره به 25 هزار میلیارد تومان بودجه دولتی وزارت بهداشت گفت: در موضوع 400 خودرو وارداتی مطرح شده حتی اگر فرض کنیم به جای آمبولانس، چیز دیگری وارد شده باشد سود چندانی برای وزارت بهداشت نخواهد داشت و به بی آبرویی آن نمی ارزد.

حریرچی افزود: اسناد شفافی داریم که 400 آمبولانس بنز وارد شده و نامه ها و قراردادهای خرید کاملا مشخص است، در سامانه دولتی ذی حساب وجود دارد و همه چیز به طور رسمی ثبت شده و حتی در شرکت خارجی تولیدکننده آمبولانس هم که ما از آنها خرید کرده ایم همه اسناد وجود دارد.

وی ادامه داد: آیا مامور گمرک فرق آمبولانس و خودرو را نمی داند که ما بخواهیم چنین کاری کنیم، این اظهار نظر های بی پایه برای متهم کردن تمام سامانه ها از گمرک تا وزارت صنعت و وزارت بهداشت است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: درباره واردات تجهیزات پزشکی، هم تولیدکننده و هم واردکننده متخلف داریم، مثلا اخیرا دو شرکت که انحصاری یک کالای پزشکی تولید می کردند بیش از 70 درصد قیمت را بالا برده بودند و ما ناچار شدیم واردات کنیم.

حریرچی اظهار داشت: هر کسی با ارز 4200 تومانی وارد کرده باید بر مبنای همین قیمت بفروشد و سود کند، هر شرکتی که ارز دولتی گرفته اگر بالاتر از نرخ مصوب بفروشد، هم فروشنده و هم خریدار مقصر هستند و ما فروشنده را به محاکم قضایی معرفی می کنیم و واردات او را تعلیق می کنیم.