آرشیو چهار‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۴۹
حوادث
۱۹

انهدام شبکه بزرگ شرارت

شبکه بزرگ شرارت که با اقدامات مجرمانه خود شمال سیستان و بلوچستان را نا امن کرده بودند، در عملیات سحرگاهی پلیس دستگیر شدند. متهمان در آخرین سرقت خود از یک طلافروشی در زابل، سرقت کرده بودند.

سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در تشریح اقدامات مجرمانه اعضای این باند به جام جم گفت: اعضای این باند از مدتی قبل اقدامات گسترده ای را در شمال استان سیستان و بلوچستان برای ناامنی منطقه انجام دادند. گروگانگیری، ساخت نارنجک دست ساز، طراحی سرقت مسلحانه، خرده فروشی موادمخدر، سرقت مسلحانه احشام و خودرو، راهبندان و تیراندازی از جمله اقدامات اعضای این باند است.

وی افزود: این شبکه از مخوف ترین شبکه های شرارت متلاشی شده در 10 سال اخیر در شمال استان است که اعضای آن همواره مردم منطقه را آزار و اذیت می کردند و اموالشان را به سرقت می بردند. اکثر سرقت های صورت گرفته توسط اعضای این باند با گروگانگیری مالباخته ها همراه بوده که در آخرین سرقت به یک طلافروشی در زابل دستبرد زدند. دزدان مرد طلافروش را در مسیر خانه به گروگان گرفته و کلید مغازه را از او گرفته و راهی مغازه اش شدند. اعضای این باند بعد از سرقت طلاهای مغازه، مرد طلافروش را رها کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این افراد تبعه پاکستان، افغانستان و بومی منطقه سیستان هستند که اگر دستگیر نمی شدند برای چند روز آینده برنامه سرقت از یک طلا فروشی را داشتند و حتی قرار بود هر یک از آنان دستگیر شود به دیگری اطلاع دهد. به همین خاطر قرار شد عملیاتی همزمان برای دستگیری آنها اجرا شود.

قنبری با تشریح عملیات دستگیری اعضای این باند تاکید کرد: از 48 ساعت قبل از عملیات با شناسایی مخفیگاه های اعضای این باند در شهرهای یزد، مشهد، قائن، زابل و هیرمند، ساعت پنج صبح سه شنبه وارد عمل شده و در عملیاتی همزمان 14عضو باند را دستگیر کردند. یکی از اعضای این باند در این عملیات های هماهنگ به طور مسلحانه با ماموران انتظامی درگیر و بعد از اصابت گلوله دستگیر شد. در تحقیقات اولیه مشخص شد، اعضای این باند در ایجاد ناامنی در منطقه سیستان اهداف سیاسی را نیز دنبال می کردند.

وی ادامه داد:یکی از اقدامات دیگر این شبکه سرقت احشام روستاییان منطقه سیستان بود و در آخرین سرقت صد راس از احشام روستایی را به سرقت برده و صاحب احشام را نیز با تهدید و ارعاب مورد آزار و اذیت قرار دادند.