آرشیو پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۲۴
فرهنگی
۲۱

در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاون فرهنگی وزیر خارجه اتریش صورت گرفت

گسترش اندیشه های اعتدالی و عقلانی مبنای روابط فرهنگی تهران - وین

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار معاون فرهنگی وزیر خارجه اتریش، بر گسترش روابط دو کشور در زمینه های سینما، تئاتر، موسیقی، گفت و گوهای مذهبی و دینی با هدف معرفی چهره واقعی اسلام و گسترش اندیشه های اعتدالی و عقلانی در سطح جهان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، سیدعباس صالحی روز گذشته (چهارشنبه 20 تیرماه) در دیدار خانم «اینجین» با اشاره به روابط دیرینه ایران و اتریش گفت: روابط دو کشور برمبنای فرهنگ آغاز شده و این نشان دهنده فرهنگی بودن پایه و بنیان این تعاملات است. عضو کابینه دولت دوازدهم یادآورشد: خوشحالم سفر شما به ایران در حوزه گسترش روابط فرهنگی دو کشور با فاصله کمی از سفر رئیس جمهوری ایران به اتریش انجام شده است و حوزه های متنوعی برای همکاری های مشترک در بخش های فرهنگی، هنری، علمی و دینی میان دو کشور وجود دارد.

صالحی افزود: دو کشور تاکنون در زمینه های فرهنگی، علمی و هنری از جمله موسیقی، تئاتر و سینما همکاری های خوبی با یکدیگر داشته اند. ایران در هر سه زمینه از جایگاه خوبی برخوردار است و در زمینه ادبیات و شعر نیز شهرت جهانی دارد و قرار گرفتن زبان فارسی به عنوان یک زبان اختیاری در سرفصل های برخی دانشگاه های اتریش اقدام خوبی در جهت گسترش این زبان است.

معاون فرهنگی وزیرامور خارجه اتریش نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران، هدف از سفرش را در پی سفر آقای دکتر روحانی به اتریش و برای پیگیری نتایج فرهنگی و علمی این سفرعنوان کرد.

خانم اینجین گفت:همواره در همکاری های مشترک خود با دیگر کشورها تلاش می کنیم بر جوانان خلاق متمرکز شویم و در گفتمان با ایران نیز می توانیم با جوانان خلاق همکاری داشته باشیم.

وی با اشاره به جلسه صبح روز گذشته خود با مسئولان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: طرفین بر گسترش روابط دولت ها و ملت ها تاکید داشتند و یادداشت تفاهمنامه در این زمینه می تواند همکاری های مشترک دو کشور را برنامه ریزی و سازماندهی کند. معاون فرهنگی وزیر امور خارجه اتریش در ادامه بر گسترش فعالیت های دو کشور در زمینه گفت و گوی ادیان تاکید کرد و گفت: انجمن فرهنگی اتریش با اتحادیه اروپا به صورت مشترک پروژه های فرهنگی با دیگر کشورها انجام می دهد و علاقه مندیم این پروژه ها را با ایران نیز داشته باشیم.