آرشیو پنج‌شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۲۴
فن آوری
۸
روی خط وافا

از پیامک جعلی تا صرفه جویی در برق

اگر شما جزو خوانندگانی هستید که به دلایلی نتوانسته اید سخنان مسئولان فاوا را در طول هفته پیگیری کنید با ستون «روی خط فاوا» با ما همراه شوید.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: شبکه ارتباطی کشور به مدت 2 هفته در ساعات پیک، برق موردنیاز خود را از طریق دیزل ژنراتورها تامین خواهند کرد تا هموطنان در گرمای تابستان کمتر با چالش قطع برق مواجه باشند. پیش بینی می کنیم تقریبا معادل برق تولید نیروگاه سد زاینده رود، به شبکه برق کشور کمک شود.

مجید حقی، معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری: اپراتورهای تلفن همراه ملزم هستند درباره ماهیت پیامک های جعلی مربوط به خدمات ارزش افزوده به تمامی مشترکان اطلاع رسانی لازم را انجام دهند همچنین به تمامی شرکت های ارائه دهنده خدمات مبتنی بر محتوا برای انجام ندادن اینگونه تبلیغات اخطار جدی ارسال کنند.

صادق عباسی شاهکوه، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت: درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان هزینه اپراتورهای ICT به حساب می آید و از این رو ما با منطقی کردن تعرفه خدمات، رشد بازار ICT و کاهش هزینه اپراتورها را درنظر گرفتیم و شاهد میزان افزایش درآمد کمتری در این شرکت هستیم تا به ایفای نقش اصلی خود که همان توسعه اقتصادی لایه هسته زیرساخت ارتباطی کشور و تواناساز شبکه ملی اطلاعات است، بپردازیم.

محمدمهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران: فاکتوری که باید فروشندگان تلفن همراه صادر کنند باید رسمی باشد و در آن اسم، آدرس دقیق و شماره تلفن و کد اقتصادی فروشنده و مشخصات و حتی کد ملی، آدرس و تلفن خریدار باید در این فاکتور ثبت شود که اگر مسئولی خواست با خریدار تماس بگیرد، بتواند این کار را انجام دهد و امکان فاکتورسازی با کد ملی هم وجود نداشته باشد. فاکتور رسمی به هیچ عنوان فاکتور چاپی آماده شده نیست. یعنی باید توسط پرینتر همان فروشگاه پرینت شده و مشخصات خریدار و کارت گارانتی در آن ثبت شود.

رمضانعلی سبحانی فر، عضو ناظر مجلس در شورای عالی فضای مجازی: مخاطبان داخلی «تلگرام» طی دو ماه اخیر حدود 10 درصد نسبت به ماه های ابتدایی سال کاهش یافته است و در این میان شاهد افزایش 20 درصدی کاربران ایرانی و استفاده آنها از پیام رسان های داخلی هستیم. افزایش قابل توجه کاربران ایرانی پیام رسان های داخلی از 5 میلیون به 7 میلیون کاربر در ماه های اخیر نشان دهنده اعتماد عمومی به استفاده از این پیام رسان هاست.