آرشیو پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۲۴
سیاسی
۳

عضو هیات رئیسه مجلس: ادعای فساد در مجلس سریع تر بررسی شود

عضو هیات رئیسه مجلس معتقد است هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید هرچه سریع تر به ادعاهای محمود صادقی درباره رانت برخی نمایندگان با شهرداری تهران رسیدگی کند تا شان مجلس و نمایندگان حفظ شود.

غلامرضا کاتب در گفت وگو با خانه ملت، تصریح کرد: در چنین شرایطی دو اتفاق حائز اهمیت است نخست اینکه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید بلافاصله فردی که مبالغی را تحت عنوان رشوه از شهرداری تهران دریافت کرده مشخص کرده و در صورت وجود چنین موردی باید طبق قانون با او برخورد و گزارش آن به صحن داده تا شان نمایندگان حفظ شود.

وی ادامه داد: اگر در جریان بررسی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان چنین فردی وجود نداشت باید با آقای صادقی برخورد شود چرا که اجازه ندارد هر مطلبی را انعکاس دهد و باعث شود شان مجلس زیر سوال برود. کاتب در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر مسئولیت هیات نظارت بر رفتار نمایندگان این است که در اولین فرصت حتی پیش از پایان یافتن هفته تعطیلات تابستانی مجلس به این موضوع رسیدگی و پیگیر مستندات این موضوع شود تا فرد متخلف به افکار عمومی معرفی شود.

رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس افزود: در حال حاضر به خاطر یک نماینده، 290 نماینده در مظان اتهام هستند که این امر منطق نداشته و عقلایی نیست از این رو رسالت هیات نظارت بر رفتار نمایندگان طبق آیین نامه مشخص بوده و باید بعد از بررسی هر چه سریع تر گزارش آن را به صحن علنی بدهد.

گفتنی است محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس روز سه شنبه در خبرگزاری ایرنا گفت: در رسیدگی به طرح تفحص از شهرداری تهران رانت ها و رشوه های بسیاری داده شد که از جمله آنها می توان به اعطای هولوگرام تغییر کاربری به ارزش یک میلیارد تومان به یکی از اعضای کمیسیون عمران و بعضا دریافت کارت پول های پنج میلیون تومانی از سوی برخی نمایندگان مجلس اشاره کرد. این موارد بر اساس گزارش های کارمندان مجلس به دست آمده است.