آرشیو پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۲۴
سیاسی
۳

دیگه چه خبر

ادعای جدید عربستان علیه ایران

عربستان سعودی در رابطه با آنچه نقض مرزهای دریایی از سوی ایران خواند، یادداشت اعتراضی به سازمان ملل ارسال کرد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، عربستان سعودی مدعی شد که قایق های ایرانی بارها به مرز دریایی عربستان تجاوز کرده اند و وارد مناطق ممنوع چاه ها و سکوهای نفتی شدند. سعودی ها مدعی شدند که بر اساس توافق 24 اکتبر 1968 میلادی این مناطق جزو آب های عربستان به شمار می رود و ایران این توافق را نقض کرده است و از جمهوری اسلامی ایران خواستند که این نقض ها را متوقف کند.

پاسخ آشنا به توئیت ترامپ

مشاور رئیس جمهور در واکنش به ادعای ترامپ مبنی بر پرهیز نظامی های ایرانی از رویارویی با نظامی های امریکا در خلیج فارس گفت:«مدتی است ناوهای امریکایی سر عقل آمده اند و برای ادب کردنشان نیاز چندانی به بازداشت تفنگداران دریایی یا هشدار قایق های تندرو نبوده است.»

رایزنی با وزارت اطلاعات درباره مولوی عبدالحمید

نماینده تهران در مجلس درخصوص آنچه محدودیت سفر علمای اهل سنت مخصوصا مولوی عبدالحمید خواند، گفت: درخصوص این محدودیت ها با آقای علوی وزیر اطلاعات جلسه خصوصی داشتم و ایشان مطالبی را در این زمینه عنوان کرده و از جمله گفت آقای مولوی عبدالحمید مسافرت زیاد می رود و برخی محدودیت ها به خاطر جو امنیتی است. صادقی پیش از این هم تذکری کتبی به وزرای کشور و اطلاعات داده است. او گفت: مقام معظم رهبری در یک نامه مکتوب اعلام کردند که حقوق اهل سنت رعایت شود و اساسا هیچ گونه تعارضی بین رویکردهای نظام و این بخش از جامعه ایران وجود ندارد.

B>بازداشت اعضای باند فروش سلاح در مشهد

سه عضو یک باند فروش سلاح در مشهد دستگیر شدند. قاضی حسن حیدری معاون سیاسی، امنیتی دادستان مرکز خراسان رضوی با بیان اینکه این افراد سلاح ها را از غرب کشور برای فروش به مشهد وارد می کردند به ایرنا گفت: با ردزنی های انجام شده 3 نفر از اعضای این باند دستگیر شدند و از مخفیگاه آنها 54 قبضه سلاح شکاری غیرمجاز، 8 قبضه کلت جنگی، 700 کپسول سلاح های گازی غیرمجاز، تعداد زیادی افشانه، شوکر و باتوم های فلزی کشف و ضبط شد.