آرشیو پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۳۷۲
خبر
۸

سایه روشن

تکذیب انتخاب نهاوندیان به عنوان رئیس بانک مرکزی

ایسنا نوشت: دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت با تکذیب انتخاب نهاوندیان به عنوان رئیس بانک مرکزی اعلام کرد که روابط جهانگیری و نهاوندیان، همیشه بر پایه همکاری نزدیک و صمیمانه بوده است. در این مطلب آمده است:

1- اصل خبر پیشنهاد ریاست بانک مرکزی به دکتر نهاوندیان صحت ندارد.

2- آقای دکتر نهاوندیان در چند نوبت، شخصا شایعه استعفای دکتر سیف و قبول مسوولیت خود را تکذیب کرده اند.

3- روابط آقای دکتر جهانگیری و دکتر نهاوندیان، همیشه بر پایه همکاری نزدیک و صمیمانه بوده است.

4- جایگاه و کیفیت رابطه آقای جهانگیری با رئیس جمهور نیز هرگز به گونه ای نبوده است که ایشان نیاز داشته باشد با تهدید به استعفا، نظر خود را به کرسی بنشاند.

5- لازم است همه رسانه ها و جناح های سیاسی در شرایط تهدید خارجی، هم و غم خود را در مسیر تحقق وحدت و انسجام ملی و حمایت از دولت، قرار دهند.

رد درخواست اعاده دادرسی بقایی و مرتضوی

تسنیم نوشت: دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی «حمید بقایی» و «سعید مرتضوی» را که هر دو هم در زندان به سر می برند نپذیرفت و رد کرد.

دلیل محدودیت سفرمولوی عبدالحمید

ایلنا نوشت: محمود صادقی، عضو فراکسیون امید مجلس، درخصوص محدودیت سفر علمای اهل سنت مخصوصا مولوی عبدالحمید گفت: درخصوص این محدودیت ها با آقای علوی جلسه خصوصی داشتم و ایشان مطالبی را در این زمینه عنوان کردند. صادقی ادامه داد: وزیر اطلاعات گفتند آقای مولوی مسافرت زیاد دارند و این محدودیت به خاطر جو امنیتی است. صادقی همچنین از رایزنی با رئیس جمهوری در مورد ممنوعیت سفر مولوی عبدالحمید خبر داد.

سقوط یک جت آموزشی نیروی هوایی در چابهار

ایرنا نوشت: یک جت آموزشی نیروی هوایی ارتش روز گذشته حین گشتزنی در آسمان چابهار سقوط کرد. هر دو سرنشین این جت پس از انجام خروج اضطراری (اجکت)، در سلامت به سر می برند. ابابکربلوچ سرپرست فرمانداری کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان علت سقوط این جت آموزشی را نقص فنی عنوان کرد.

جمع آوری مانتوهای جلوباز

انتخاب نوشت: رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، از جمع آوری مانتوهای جلو باز در فروشگا ه ها خبر داد. ابوالقاسم شیرازی همچنین گفت: آدرس 200 فروشگاه مانتو با پوشش کاملا اسلامی در سطح شهر تهران، برای دسترس عموم مردم در سایت اتحادیه پوشاک قرار گرفته است.