آرشیو پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۵۰
صفحه آخر
۱۲

حمله کماندوهای صهیونیست به کشتی حامل بیماران فلسطینی در آب های غزه

کماندوهای نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی درست مثل دزدان دریایی با حمله به «کشتی آزادی 2»، آن را توقیف و سرنشینان آن را بازداشت کردند.

سرویس خارجی- «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر قدس روز گذشته با تایید این خبر اعلام کرد این کشتی پس از بازرسی به یکی از پایگاه های ارتش اسرائیل در بندر اشدود واقع در فلسطین اشغالی انتقال داده شده است. وی مدعی شد آنها حریم دریایی نوار غزه را نقض کرده اند. این نخستین بار نیست که رژیم صهیونیستی به راهزنی و دزدی می پردازد. دو ماه پیش نیز اولین کشتی آزادی که از ساحل غزه به سمت بندر قبرس به حرکت درآمده بود، پس از طی 12 مایل مسافت توقیف و به بندر اشدود منتقل شد و رژیم صهیونیستی تمامی سرنشینان آن را بازداشت کردند. سرنشینان این کشتی پس از مدتی آزاد شدند، اما کاپیتان و تعدادی از خدمه آن همچنان در بازداشت هستند!

«کشتی آزادی 2» که سرنشینان آن بیماران، مجروحان و دانشجویان بودند، روز سه شنبه از بندر غزه به سمت قبرس به حرکت درآمد. قرار بود این کشتی عازم بندر «لیماسول» در قبرس شود تا بیماران را به بیمارستان منتقل کند محاصره غزه وارد دوازدهمین سال خود شده و رژیم صهیونیستی اخیرا با اتخاذ تصمیماتی نژادپرستانه حلقه محاصره این باریکه را بیش از پیش تنگ کرده است تا بر رنج و محنت های ساکنان آن افزوده شود. بستن گذرگاه حیاتی «ابوسالم» در جنوب شرقی غزه که روز سه شنبه صورت گرفت یکی دیگر از اقدامات رژیم صهیونیستی برای تنگ تر شدن محاصره غزه بود. رژیم صهیونیستی از سال 2006 و پس از پیروزی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در انتخابات پارلمانی، باریکه غزه را محاصره کرده و از ورود سوخت، غذا، دارو و مصالح ساختمانی به این منطقه جلوگیری می کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «صلاح عبدالعاطی» عضو کمیته برگزاری تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره باریکه غزه تاکید کرد که هدف از سفر این کشتی به تصویر کشیدن رنج و محنت های ساکنان تحت محاصره باریکه غزه بود چرا که ساکنان این باریکه در وضعیت اسفناکی به سر می برند و هیچ کس هم جوابگو نیست.طبق گزارش های تکمیلی نظامیان صهیونیست با تیراندازی به سمت قایق های جوانان فلسطینی که تلاش می کردند محاصره دریایی رژیم صهیونیستی را بشکنند و کشتی آزادی 2 را نجات دهند 7 فلسطینی را زخمی کردند.