آرشیو پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۵۰
فرهنگ: ادبیات و هنر
۸

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاون وزیر خارجه اتریش دیدار کرد

تقاطع فرهنگ در جاده ایران - اتریش

دیروز معلوم شد سفر حسن روحانی به اتریش، چندان هم برای عرصه فرهنگ خشک و خالی نبوده است چون معاون فرهنگی وزیر خارجه این کشور دیروز به تهران آمد تا با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ما دیدار کند و از امکان های روابط فرهنگی دو کشور بگوید. سیدعباس صالحی در دیدار با معاون فرهنگی وزیر خارجه کشور اتریش با اشاره به روابط دیرینه ایران و اتریش گفت: روابط دو کشور بر مبنای فرهنگ آغاز شده است و نظام دانشگاهی کشور ما با معلمان اتریشی آغاز به کار کرد و این نشان دهنده فرهنگی بودن پایه و بنیان روابط ایران و اتریش است.

آن طور که روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش داده، سیدعباس صالحی در دیدار پیش از ظهر امروز خود با خانم اینجین معاون فرهنگی وزیر خارجه اتریش با اشاره به تفاهم نامه همکاری های فرهنگی میان دو کشور افزود: برنامه مبادلات فرهنگی میان دو کشور مسیر همکاری های فرهنگی را مشخص تر می کند و ما از ادامه آن استقبال می کنیم.

در این دیدار اینجین، معاون فرهنگی وزیر خارجه اتریش نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: وزارت خارجه در اتریش در زمینه فعالیت های فرهنگی بسیار فعال است و سالانه قریب به 6000 تا 7000 پروژه فرهنگی در سطح جهان با دیگر کشورها دارد. وی با اشاره به جلسه صبح امروز خود با مسئولان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: طرفین بر گسترش روابط دولت ها و ملت ها تاکید داشتند و یادداشت تفاهم نامه در این زمینه می تواند همکاری های مشترک دو کشور را برنامه ریزی و سازماندهی کند.