آرشیو پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۵۰
سینمای جهان
۱۰

گای ریچی پشت دوربین

«علاءالدین» زنده می شود

گای ریچی کارگردان نسخه زنده و دوباره سازی شده انیمیشن کلاسیک «علاالدین» است. او می گوید به دلیل علاقه ای که به این داستان کلاسیک و نسخه انیمیشنی کمپانی والت دیزنی داشته، وظیفه کارگردانی نسخه جدید را قبول کرده است. رسانه ها می نویسند این فیلمساز انگلیسی تبار، حال و هوای تازه ای به داستان کلاسیک علاالدین داده است. منا مسعود، نائومی اسکات و ویل اسمیت بازیگران نسخه تازه هستند. کمپانی دیزنی 24 ماه مه 2019 را برای اکران عمومی این اکشن ماجراجویانه خود تعیین کرده است. ریچی به تماشاگران سینما قول داده با این فیلم، یک دنیای کاملا تازه و متفاوت از علاالدین های قدیمی را ارائه خواهد کرد. باید دید داستان دل بستن علاالدین به شاهزاده خانم یاسمین در فیلم او چگونه تعریف خواهد شد.

فیلمنامه اقتباسی فیلم با نگاهی به داستان کلاسیک «علاالدین و چراغ جادو» از کتاب هزار و یکشب نوشته شده است. فیلم گای ریچی هم حال و هوایی موزیکال دارد و موسیقی انراآلن منکین ساخته است. ویل اسمیت غول چراغ جادوی داستان است و در آن، نقش مکمل دارد. کمپانی دیزنی کار انتخاب بازیگر نقش علاالدین را از سال 2017 آغاز کرد و در بسیاری از کشورهای جهان، به دنبال بازیگر مناسب گشت. علاالدین در داستان یک جوان معمولی در خیابان های افغانستان است، که به دختر سلطان دل می بندد.او با پیدا کردن چراغ جادو، غول داخل آن را آزاد می کند و غول هم سه آرزوی علاالدین را برآورده می کند.

در نسخه انیمیشنی سال 1992، رابین ویلیامز به جای غول چراغ جادو صحبت کرد. اسمیت می گوید هنگام بازی در این نقش، کاملا او را به یاد داشته و بازی اش را به این هنرمند فقید اهدا کرده است. نقش سلطان را هم نوید نگهبان بازی کرده که ایرانی تبار است. کمپانی والت دیزنی درسال 2016 اعلام کرد برای کارگردانی فیلم گای ریچی را انتخاب کرده است. ریچی با کارگردانی سری جدید مجموعه اکشن و دلهره آور «شرلوک هلمز»، در مرکز توجه کمپانی های بزرگ فیلمسازی قرار گرفته است.