آرشیو سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۳۷۶
استان ها
۱۸

انجام پروازهای حج تمتع اردبیل از فرودگاه تبریز

رعنا نیک رفتار

دنیای اقتصاد – تبریز: مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی گفت: باند فرودگاه اردبیل در مرحله بهسازی است، از این رو پروازهای حج تمتع این استان با 850 زائر از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز انجام می شود.

مصطفی صفایی در این باره اظهار کرد: با توجه به اینکه شرکت هواپیمایی سعودی با هواپیمای پهن پیکر این پرواز را برعهده دارد و به علت بهسازی باند فرودگاه اردبیل نمی تواند فرآیند پرواز را در این باند فرودگاهی انجام دهد، از این رو پروازهای حج تمتع اردبیل به نزدیک ترین باند فرودگاهی (فرودگاه بین المللی شهیدمدنی تبریز) منتقل می شود. وی با بیان اینکه پروازهای حج تمتع زائران اردبیلی در 18و 19 مرداد از فرودگاه تبریز انجام می شود، خاطرنشان کرد: پروازهای حج تمتع زائران آذربایجان شرقی نیز در قالب 11پرواز با 3500 زائر از 19 تا 24 مردادم انجام می گیرد.

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی با بیان اینکه طی سه ماه اخیر امسال پروازهای «اسپارتا و ازمیر» به پروازهای خارجی فرودگاه شهید مدنی تبریز اضافه شده است، یادآور شد: این پروازها هفته ای یکبار از فرودگاه تبریز انجام می شوند.

صفایی با اشاره به اینکه از فرودگاه تبریز به اکثریت مراکز استان ها (تهران، مشهد، کیش، اصفهان، کرمان، اهواز، رشت، بندرعباس) پرواز داریم، اظهار کرد: شهرهایی همچون اسپاراتا، انکارا، استانبول، ازمیر، هامبورگ، بغداد، نجف و مدینه جزو مقاصد خارجی پروازهای فرودگاه تبریز است. وی با تاکید بر پیگیری‎های اداره کل فرودگاه های آذربایجان شرقی مبنی بر افزایش پروازهای خارجی اظهار کرد: به منظور افزایش پروازهای خارجی با چند شرکت هواپیمایی جلساتی برگزار کرده ایم و در این رابطه وعده هایی داده شده است.