آرشیو شنبه ۶ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۱۴۵
سیاست
۲
یادداشت روز

دو چالش پیش روی اصلاحات و اصلاح طلبان

علی تاجرنیا

اصلاح طلبان و جریان اصلاحات این روزها با دو چالش عمده رو به رو هستند. یک چالش درون جناحی که به تشکیلات و سازوکار تصمیم سازی و تصمیم گیری آنها باز می گردد و دوم چالشی در مورد مخاطبان و بدنه اجتماعی حامی این جریان که به نظر می رسد با توجه به عملکرد دولت روحانی ناامید شده اند.

در مورد چالش اول سعید حجاریان و محمدرضا تاجیک هر کدام ایده هایی مطرح کردند که درست در تضاد با یکدیگر بود. بطور کلی سخنان سعید حجاریان را عمدتا ناظر بر بحث اجرایی و تشکیلاتی جریان اصلاحات می دانم و فکر می کنم امری است که می تواند مورد توجه قرار بگیرد. سخنان محمدرضا تاجیک اما عمدتا مربوط به مسائل گفتمانی است و به بدنه اجتماعی ارتباط پیدا می کند که می تواند صحبت های درستی باشد اما من معتقدم سخنان حجاریان ملموس تر و در فضای حقیقی و سخنان تاجیک اغلب انتزاعی است.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.