آرشیو پنجشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۶۸
رسانه: رادیو و تلویزیون
۶
پیشنهاد آخر هفته

شور زندگی با چاوز

صبا داریان

رسانه ملی در روزهای پایانی هر هفته فیلم های تلویزیونی، سینمایی و انیمیشنی مختلفی را از شبکه های گوناگون سیما روانه آنتن می کند تا در پر کردن بخشی از اوقات فراغت مخاطبان خود سهم داشته باشد. شبکه های مختلف تلویزیون امروز و فردا هم با آثار نمایشی مختلفی مهمان خانه ها هستند که تماشای برخی از این آثار را به طور ویژه به شما پیشنهاد می کنیم:

«خط ویژه» امروز ساعت 10، شبکه 3

داستان فیلم چیست؟ کاوه یک نابغه علوم کامپیوتر است که همراه خواهر و شوهرخواهرش تحت شرایط خاصی حساب بانکی یک رانت خوار به نام محتشم را هک می کنند.چرا این فیلم را ببینیم؟ شخصیت هایی که تماشاگر در خط ویژه با آنها مواجه می شود، شخصیت هایی قابل درک هستند؛ افرادی از طبقه متوسط جامعه که به شرایط جامعه و اقتصاد اعتراض دارند.

«شور زندگی» امروز، ساعت 20 و 30 دقیقه شبکه 4

داستان فیلم چیست؟ ونسان ون گوگ، نقاش معروف هلندی، در خانواده ای متوسط متولد شد و در معادن زغال سنگ کار می کرد تا این که با آشنایی با آثار نقاش شناخته شده ای به نام میله به نقاشی علاقه مند می شود.در این فیلم سینمایی کرک داگلاس و آنتونی کویین نقش آفرینی کرده اند.چرا این فیلم را ببینیم؟ شور زندگی فیلمی درباره ون گوگ است و این ویژگی به خوبی در اثر مینلی، کارگردان فیلم نیز تسری یافته است. به نحوی که بیننده با تماشای فیلم به نبوغ کارگردان در به کارگیری رنگ پی می برد. تمام پلان های فیلم مملو از رنگ های زیبا و خیره کننده ای برگرفته از ترکیب های رنگی مورد علاقه ون گوگ است.

«سزار چاوز» فردا ساعت 16، شبکه یک

داستان فیلم چیست؟ سزار چاوز کارگر اهل مکزیک است که به همراه خانواده و همشهریان خود در مزارع اربابان آمریکایی در مرز بین مکزیک و آمریکا کار می کند. او و سایر کارگران در ازای کار سخت، مبلغ ناچیزی دریافت می کنند و زندگی سختی دارند. این موضوع زمینه ساز اعتراضاتی میان کارگران می شود.در این فیلم مایکل پنا، آمریکا فررا و رزاریو داوسن به ایفای نقش پرداخته اند.چرا این فیلم را ببینیم؟ سزار چاوز فیلمی با سبک زندگی نامه و درام است. این فیلم از ماجراهای حقیقی زندگی او الهام گرفته شده است، یک رهبر کارگری و فعال حقوق مدنی آمریکایی بود که سال 1962، شرکت انجمن ملی کارگران مزرعه را تاسیس کرد.