آرشیو شنبه ۱۳ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۶۹
سلامت
۱۴
اعتراف های یک روزنامه نگار چاق

ماجرای استفاده از گن لاغری و کاهش وزن!

پریسا اصولی

احتمالا یادتان هست قرار شد هر هفته از پس یک چالش جدید در زمینه رسیدن به کاهش وزن بربیایم. این هفته نوبت چالش میانبرهای لاغری بود. راستش از شروع برنامه رژیم حدود هفت کیلوگرم وزن کم کرده ام! البته به دلیل مشکل دیسک کمر تحرک زیادی ندارم و همین موضوع باعث شده تا روند کاهش وزنم کند پیش برود. با وجود این به توصیه پزشک معالجم یک سری تمرین های ورزشی را در خانه انجام می دهم و طی دو سه هفته اخیر می توانم زیر نظر یک متخصص پزشکی - ورزشی در باشگاه ورزش کنم و این خبر خیلی خوبی است.

چند روز پیش خیلی اتفاقی یکی از دوستانم را بعد از دو سال دیدم و نکته بسیار مهمی که توجهم را جلب کرد، کاهش وزن او بود. به گفته خودش 19کیلوگرم از وزنش را کم کرده بود و جالب این که در کنار رژیم و ورزش یا بهتر بگویم کم خوری و پیاده روی 90دقیقه ای روزانه (پنج مرتبه در هفته) یکی از مهم ترین دلایل کاهش وزنش را در ناحیه شکم و پهلو استفاده از گن های لاغری می داند. همیشه تصور من از گن این بود که با پوشیدنش یک تا دو سایز لاغر می شویم، اما به محض درآوردنش همه چیز به حالت اول برمی گردد و شکم بزرگ و پهلوهای بیرون زده نمایان می شود! اما دوست من معتقد است گن های ورزشی چیزی فراتر از گن های معمولی هستند، چون اولا جنس لطیف آنها بر خلاف سایر گن ها آزاردهنده نیست و چون به صورت منعطف طراحی شده اند، تنگ و چسبان و غیرقابل تحمل نیستند و براحتی هنگام فعالیت بدنی هم می توانیم این گن های ورزشی را بپوشیم.

بر اساس بررسی ها فهمیدم جنس به کار رفته در قسمت های داخلی گن های ورزشی مانع تعریق می شود و گرمای قابل توجهی در نواحی شکمی، پهلوها و ران ها باقی می ماند و به مرور زمان آب میان بافتی در همان ناحیه کاهش پیدا می کند و در نتیجه فرد احساس می کند از سایزش کم شده است. البته این وضعیتی موقتی است و پس از ایجاد تعادل آب و نمک در بدن و رسیدن به حالت طبیعی بتدریج بافت به فرم قبلی برمی گردد و در واقع پوشیدن این گن ها فقط به فرم گیری بدن کمک می کند.