آرشیو یک‌شنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۳۲۱۲
روزنامه فردا
۱۶
میدون و سوفیا

شرلوک هولمز خودکشی کرد

پوریا عالمی

سوفیا می گوید: خبرگزاری فارس تحلیل جالبی وسط گزارش ارائه کرده که آدم انگشت به دهان حیران می ماند. چطوری؟ این طوری که عکس چند نفر را از تجمعات اخیر اصفهان برداشته و منتشر کرده، بعد از عکس لباس این بندگان خدا، طوری در لحظه نتیجه گیری کرده که می گویند دیروز شرلوک هولمز و پوآرو دوباره زنده شدند تا فقط از دست اینها خودشان را دوباره بکشند و خلاص شوند.

خلاصه خبرگزاری فارس نوشته: «این دستگیرشدگان با لباس های برند و مارک دار خود، کمترین شباهتی به قشر کم درآمد و کارگران کارگاه های صنعتی نداشته، اما با تلاش زیاد سعی در به انحراف کشاندن شیوه طرح مطالبات اقتصادی تجمعات داشتند».

بابای سوفیا می گوید: هان؟ چی شد؟ حالا که اینها با لباس مارک دار دستشان رو شده، ناراحتید؟

من می گویم: اتفاقا مشکل اینجاست که اگر تحلیل فارس درست باشد تازه اول ماجراست:

1 اینکه یک آمار ارائه کنند که تولیدکنندگان داخلی پوشاک و کفش الان در چه وضعیتی هستند و چه سهمی از بازار را دارند؟

2 چرا تولیدکنندگان داخلی برای اینکه کالای بفروش تولید کنند، آرم فیک برندهای خارجی را روی تی شرت و شلوار تولید ایران می چسبانند؟

3 شما دوتا برند و آرم تولیدکننده ایرانی به من نشان بده، از فردا هر کی نپوشید، عکسش را منتشر کنید.

4 اگر دست برقضا این آدم ها لباسشان را شسته باشند و هنوز خشک نشده باشد و مجبور شده اند لباس همسایه شان را قرض کنند و بیایند به خیابان، حکم چیست؟

5 خود ما حتی اگر آه نداشته باشیم با ناله سودا کنیم و وضعمان واقعا خراب باشد، وقتی می رویم در خیابان، تیپ می زنیم و لباس پلوخوری مان را می پوشیم. از کجا معلوم معترضان اصفهانی تیپ نزده باشند؟

6 از قدیم گفتند شیرازی ها اگر اوضاع مالی شان خوب نباشد باز هم به ظاهر و تیپشان می رسند و اصفهانی ها کلا به خودشان خیلی می رسند، اما به ظاهرشان نمی رسند. حالا خبرگزاری فارس چه می گوید؟!

7 موقع تحلیل و کشف جرم، به روح مرحوم پوآرو و شرلوک هولمز فکر کنید و کاری نکنید آن مراحیم در گور بلرزند.