آرشیو چهارشنبه ۱۷ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۱۵۵
سیاست
۲

نمایندگان علنی نظرشان را درباره حصر اعلام کردند

الیاس حضرتی ( عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس)

نکته حایز اهمیت این است که سوال آقای مطهری از وزیر دادگستری و متعاقبا رای مجلس اساسا له یا علیه اصل موضوع حصر خانگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد نبود. بلکه تاکید موافقان این بود که سوال آقای مطهری وارد است و توضیحات وزیر در این رابطه قانع کننده نبوده و نمایندگانی که رای مخالف دادند نیز بر این انگشت گذاشتند که یا توضیحات وزیر را وارد می دانند یا باوجود وارد بودن موضوع سوال مطهری، این وزیر دادگستری نیست که باید پاسخگو باشد.

تاکید آقای مطهری بر این بود که چرا قوه قضاییه وظیفه خود را انجام نداده و گفتند لازم است دستگاه قضایی در این رابطه تصمیم گیری کند. این حرفی منطقی است که اگر کسی مرتکب جرم شده، چرا قوه قضاییه با آنها برخورد نمی کند.

نکته دیگر اینکه تصمیمات شورای عالی امنیت ملی مربوط به مسائل ضرورات و مسائل مقطعی است. اگر این شورای عالی در مقطعی خاص به این تصمیم رسیده که لازم است میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد برای مدتی، اضطرارا و موقتا محصور باشند، دلیل نمی شود تا به امروز بر همان مصوبه استناد شود. بنابراین وظیفه قوه قضاییه است که هرچه سریع تر با ورود به این پرونده، در این رابطه تصمیم قضایی بگیرد.

همچنین باید توجه داشته باشیم درحالی که برخی نمایندگان همواره نظرات شان درباره حصر را آشکار بیان کرده اند، بعضی از همکاران نیز ملاحظاتی دارند اما آنچه روز گذشته اتفاق افتاد این بود که نزدیک به 100 نفر از نمایندگان با پرچمی افراشته نظرشان درباره حصر را اعلام کردند.