آرشیو چهار‌شنبه ۱۷ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۷۳
سیاست
۲

سایه روشن

نمایندگان، سوال مطهری را وارد ندانستند

نمایندگان در جلسه علنی دیروز مجلس از پاسخ های وزیر دادگستری به سوال علی مطهری درباره ادامه حصر قانع شدند و سوال مطهری را وارد ندانستند.

علیرضا آوایی، وزیر دادگستری با بیان این که حصر بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی انجام شده است عنوان کرد: پاسخگویی درباره این سوال مطابق با کدام مستند از وظایف وزیر دادگستری است، وزیر دارای کدام اختیار درباره مصوبات شورای عالی امنیت ملی است.

سوال مطهری در جلسه دیروز، انتقاد برخی نمایندگان را به همراه داشت و برای دقایقی فضای مجلس را به حاشیه و تشنج کشاند./ ایرنا

رئیس جمهور عراق: پایبندی به تحریم های آمریکا دشوار است

فواد معصوم، رئیس جمهور عراق در گفت وگو با شبکه تلویزیونی الحره گفت: شرایط عراق و ماهیت روابطی که با ایران دارد، التزام این کشور به اجرای تحریم هایی را که واشنگتن بر تهران تحمیل کرده است دشوار خواهد کرد.

وی افزود: عراق در درگیری های جاری نباید در یک طرف مقابل طرف دیگری قرار گیرد. / ایرنا

سی ان ان: روحانی، ترامپ را به چالش کشید

شبکه خبری سی ان ان نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور ایران در اظهارات خود بابیان این که جمهوری اسلامی همین الان از مذاکراه با آمریکا استقبال می کند، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به چالش کشید. جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور ایران گفت: اگر ایرانی ها واقعا مایلند بیایند و درباره همه سوءرفتارهایشان در سطح منطقه و جهان گفت وگو کنند، فکر می کنم ترامپ نیز مایل به انجام این کار باشد. /مهر