آرشیو چهارشنبه ۱۷ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۷۳
سلامت
۱۴
سلامت هوشمند

مربی ورزشی اختصاصی در تلفن همراه شما

پریسا اصولی

سبک زندگی بسیاری از ما به گونه ای شده که اگر دوست داشته باشیم هم فرصت چندانی برای ورزش منظم نداریم، اما واقعا نمی توانیم به جای ده دقیقه دراز کشیدن جلوی تلویزیون و خوردن تنقلات، ده دقیقه نرمش ساده انجام دهیم؟

خبر خوب این که به کمک برخی اپلیکیشن ها انگار یک مربی ورزشی حرفه ای در خانه داریم که به ما کمک می کند از شر چربی های اضافه خلاص شویم و به تناسب اندام برسیم. به عنوان مثال اپلیکیشن Home Workouts یا همان ورزش در خانه مجموعه ای از ورزش های ساده خانگی را به شما آموزش می دهد که می توانید بدون وسیله یا با تکیه بر صندلی و دیوار منزل انجام بدهید. برای آن که حین ورزش تمرکزتان روی صفحه تلفن همراه نباشد، اپلیکیشن به صورت صوتی راهنمایی تان می کند تا از ریتم حرکت نیفتید. این اپلیکیشن اندرویدی ورزش های هفت دقیقه ای و کوتاه آموزش می دهد و قبل و پس از انجام ورزش ها به شما می گوید چگونه بدنتان را با حرکات کششی گرم کنید. مهندس سامان گلناری، کارشناسIT درباره این اپلیکیشن ورزشی می گوید: در دو بخش Exercises و Workouts این حرکات را یاد می گیرید. در Exercises می توانید حرکات ورزشی را بسته به ماهیچه های درگیر آن جست وجو کنید؛ ورزش های مخصوص سیکس پک، عضلات ران، سینه، کمر و حتی ورزش های هوازی و تقویت کننده قلب. تمام این حرکات غیر از توضیح دقیق متنی، با تصویر GIF و ویدئو هم به شما نمایش داده می شوند.

از طرفی Workoutsهم جایی است که بیشترین احتیاج را به آن خواهید داشت؛ بخشی از اپلیکیشن که برنامه ورزش در خانه را از سطح مبتدی تا حرفه ای به شما ارائه می کند تا مطابق آن در مسیر پیشرفت خود قدم بگذارید.

ورزش های این قسمت هم بسته به جنسیت و وزن و مشکلات جسمی افراد بخوبی تفکیک شده هستند. یادتان باشد تعدادی از ورزش های ارائه شده در این اپ رایگان هستند، اما وقتی به حرکات پیچیده تر می رسید باید با پرداخت هزینه، پکیج های حرفه ای تر را دنبال کنید. در عین حال با توجه به تصاویر و ویدئوهای بسیار گویا و عالی Home Workouts توصیه می کنیم از همین امروز ورزش را با دانلود این اپلیکیشن شروع کنید.