آرشیو چهارشنبه ۱۷ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۷۳
حوادث
۱۹

عملیات نفسگیر آتش نشانان در آفریقا

آتش سوزی ساختمان ده طبقه در بلوار آفریقا با تلاش آتش نشانان سه ایستگاه مهار شد. در این آتش سوزی، 16 نفر مصدوم شدند.

به گزارش جام جم، ساعت 9 و 41 دقیقه دیروز آتش سوزی در یک ساختمان در بلوار آفریقا، بلوار صبا به ستاد فرماندهی آتش نشانی گزارش شد. بلافاصله نیروهای سه ایستگاه آتش نشانی همراه تشک نجات، نردبان هیدرولیکی و خودروی حامل دستگاه های تنفسی راهی محل حادثه شدند.

مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران در تشریح این عملیات گفت: در طبقه نهم و دهم یک ساختمان اداری 10 طبقه، آتش سوزی رخ داده و دود بسیار غلیظی از پنجره ها به بیرون زبانه می کشید و چندین نفر از شهروندان در میان دود و حرارت گرفتار شده و از لبه پنجره ها و پشت بام این ساختمان، درخواست کمک می کردند.

وی در ادامه گفت: در همان لحظات اولیه گروهی از نیروهای آتش نشانی به وسیله نردبان هیدرولیکی، همه افراد گرفتار را به سلامت از ساختمان خارج کردند و به محلی امن انتقال دادند.

همزمان گروهی دیگر به سرعت جریان برق و گاز ساختمان را قطع کردند و پس از مجهز شدن به دستگاه های تنفسی، به وسیله لوله های آبرسانی موفق به مهار آتش سوزی شدند.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور هم درباره آمار مصدومان گفت: در این حادثه 16 نفر مصدوم شدند که چهار نفر به بیمارستان منتقل شده و 12 نفر سرپایی درمان شدند.