آرشیو چهارشنبه ۱۷ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۷۳
جامعه
۱۸

ایران، رکورددار ریختن زباله در خزر!

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست با اشاره به این که بیشترین زباله پلاستیکی از طرف ایران وارد دریای خزر می شود، گفت: به مناسبت روز ملی «دریای خزر» سازمان حفاظت محیط زیست و سایر دستگاه های مرتبط برنامه هایی را در نظر گرفته اند.

به گزارش جام جم، پروین فرشچی افزود: 25 مرداد طرح «نبرد با غول پلاستیکی در سواحل خزر» اجرایی خواهد شد و نتیجه این کار در بابلسر مازندران در 25 مرداد نمود پیدا می کند.

وی ادامه داد: از دیروز (16 مرداد) تا 25 مرداد در استان مازندران طرح پایلوت جمع آوری زباله های پلاستیکی ادامه دارد و شهروندان می توانند با تحویل دادن پلاستیک یک ژتون دریافت کنند و در نهایت قرعه کشی در بین شرکت کنندگان صورت می گیرد.

فرشچی ادامه داد: هدف از طرح «نبرد غول پلاستیکی» این است که ابتدا بحث تفکیک از مبدا را برای شهروندان جا بیندازیم و بدانیم زباله های پلاستیکی چه بلایی بر سر طبیعت می آورد. پلاستیک های جمع آوری شده در روز آخر در یک نقطه جمع آوری شده و به بازیافت تحویل داده می شود. معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اختلاف نظرهای مطرح شده در مورد پیش بینی تراز آب دریای خزر گفت: باید با توجه به آمارهای گذشته حداقل و حداکثر تراز را برای برنامه های توسعه ای محور قرار دهیم.