آرشیو پنج‌شنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۴۸
اجتماعی
۲۱

بازگشت 600 میلیون تومان شهریه اضافی به خانواده ها

رئیس اداره مدارس غیردولتی تهران اعلام کرد: تاکنون 191 مدرسه متخلف غیردولتی تهران توبیخ و چهار مدرسه نیز منحل شدند.

مسعود نیک فطرت در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما گفت: تخلفات این مدارس شامل دریافت شهریه اضافی، به کارگیری معلمان غیر هم جنس و فاقد صلاحیت آموزشی و تخلف از قوانین نوسازی مدارس بوده است.

وی افزود: به اولیای مدارسی که شهریه اضافی پرداخت کرده بودند از طریق تماس تلفنی و پیامک اطلاع رسانی شد تا 600 میلیون تومان شهریه اضافی دریافت شده به خانواده ها باز گردد. وی از خانواده ها خواست، در صورت مشاهده دریافت شهریه اضافی در مدارس به ناظران ما در مناطق آموزش و پرورش مراجعه و تخلف را اعلام کنند تا ناظران با حضور در مدرسه نسبت به برخورد قانونی با متخلفان اقدام کنند.

وی تاکید کرد: شهریه مصوبی که در پایگاه آموزش و پرورش به نشانی mosharekatha.ir اعلام شده شامل شهریه برنامه مصوب درسی و فوق برنامه درسی و اجباری است و شهریه برنامه های غیردرسی و خدماتی مانند سرویس مدرسه، ناهار و روپوش، ​ شهریه تابستانی و اردو های نوروزی و جشن تکلیف به طور کامل اختیاری است و دریافت شهریه اجباری در این موارد تخلف است.

رئیس اداره مدارس غیردولتی شهر تهران به فعالیت این مدارس در سال تحصیلی آینده اشاره کرد و گفت: 80 مدرسه غیردولتی امسال مجوز فعالیت گرفته و به مدارس غیردولتی اضافه شدند و 44 مدرسه به دلیل نداشتن دانش آموز و مشکلات اقتصادی و اجاره بها از ادامه فعالیت خودداری کردند.

نیک فطرت افزود: هم اکنون 35 تا 40 درصد صندلی های مدارس غیردولتی در شهر تهران خالی هستند به همین علت حریم جنسیتی و دوره تحصیلی برای هر مدرسه غیردولتی در نظر گرفته شده است و هر مدرسه باید با مدرسه دیگر در همان منطقه حداقل 250 متر فاصله داشته باشد.

وی گفت: تدریس درس زبان انگلیسی در مدارس ابتدایی ممنوع است و تدریس کتاب زبان انگلیسی در شیفت غیر رسمی مدارس غیردولتی و به صورت آموزشگاه زبان مجاز خواهد بود. وی تاکید کرد: تحصیل دانش آموزان در مدارس غیردولتی به صورت مختلط یا استفاده از معلمان مرد در دبیرستان های دخترانه ممنوع است و معلمان گزینش نشده نیز حق تدریس در هیچ مدرسه غیردولتی را ندارند.

نیک فطرت از اعزام ناظر مقیم به مدارس 6 منطقه پرتراکم خبر داد و گفت: تا کنون 2 هزار و 700 بازدید از مدارس غیردولتی شهر تهران از فروردین تاکنون انجام شده است.