آرشیو پنج‌شنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۳۲۱۶
جهان
۷

رویداد

لغو سفر مکرون به اسرائیل

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، پس از برنامه ریزی برای سفر به اسرائیل در ماه های گذشته و سپس به تعویق انداختن آن تا ماه نوامبر، سفر خود را لغو کرد.

نشست وزرای دفاع آمریکا و بریتانیا

وزیر دفاع آمریکا در دیدار با همتای بریتانیایی درباره مسائل مختلفی از جمله صلح افغانستان و هماهنگی‎های نظامی در منطقه راهبردی ایندوپاسیفیک گفت وگو کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، «دانا وایت» سخنگوی پنتاگون، در بیانیه ای که به مناسبت سفر گاوین ویلیامسون به واشنگتن و دیدار او با «جیمز متیس»، همتای آمریکایی، صادر کرد، گفت: طرفین بر رابطه ویژه و درازمدت دفاعی میان واشنگتن- لندن تاکید کرده اند.

آزادی نجیب رزاق به قید وثیقه

نجیب رزاق، نخست وزیر سابق مالزی، در جریان محاکمه اش به اتهام فساد مالی نسبت به سه فقره از اتهامات جدید در ارتباط با پول شویی اظهار بی گناهی کرد و دادگاه نیز به قید وثیقه او را آزاد کرد.

توافق آبه و گوترش بر سر کره شمالی

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، در جریان سفرش به توکیو در دیدار با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، بر حفظ قطع نامه های سازمان ملل علیه کره شمالی تا زمان برداشتن گام های مشخص و ملموس توسط پیونگ یانگ توافق کرد.

شرط خروج آسانژ از سفارت اکوادور

رئیس جمهور اکوادور اعلام کرد: آسانژ برای خروج از سفارت اکوادور در لندن در هر زمانی که بخواهد آزاد است، اما فقط هنگامی که بریتانیا امنیت او را تضمین کند.

جلسه محرمانه رقبای ترامپ

رقبای اقتصادی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، نشستی محرمانه در ژنو برگزار کردند و درباره واکنش طراحی شده خود به تعرفه هایی که آمریکا در جنگ تجاری کنونی وضع کرده است، رایزنی کردند.