آرشیو پنجشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۴۸
ایران زمین
۱۹

روی خط خبر

کاهش 3 درجه ای دمای هوا در نوار شمالی کشور

پیش بینی های سازمان هواشناسی نشان می دهد، طی روزهای جمعه این هفته و شنبه و یکشنبه هفته آینده در سواحل دریای خزر دمای هوا 2 تا 3 درجه کاهش می یابد.به گزارش ایرنا، «مسعود حقیقت»، مدیرکل پایش سازمان هواشناسی افزود: با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر اوایل هفته آینده شاهد افزایش ابر، کاهش دمای هوا، بارش باران و وزش باد خواهیم بود که دریای خزر نیز مواج است.وی با اشاره به بارش های رگباری در نوار شمالی کشور به کشاورزان این خطه توصیه کرد، تا مراقب محصولات خود باشند و محصولات برداشت شده را در فضای باز نگهداری نکنند. همچنین طی امروز و فردا سواحل شمالی کشور در بخش هایی از اردبیل، آذربایجان شرقی، ارتفاعات استان های سمنان، مازندران و شرق تهران بارش باران گاهی با رعدوبرق رخ خواهد داد. همچنین طی امروز تا روز شنبه هفته آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در جنوب شرق فارس، مناطقی از هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان رشد ابر، وزش باد، رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد.مدیرکل پایش سازمان هواشناسی درباره وضعیت هوای تهران نیز افزود: بیشینه دمای هوای تهران در روزهای پایانی هفته یک تا 2 درجه گرمتر می شود.

تولید خودرو هیبریدی در خراسان رضوی

برای نخستین بار در کشور با توافق وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید خودرو هیبریدی توسط شرکتی جدید در خراسان رضوی آغاز می شود.

به گزارش ایرنا، «قربان میرزایی»، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار خراسان رضوی در بازدید از هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته مشهد، اظهار داشت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران حامی اجرای این طرح خواهد بود و طرح توجیه اقتصادی آن مهیا شده و یک شرکت مستقل ساخت آن را آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امکان مشارکت شرکت خودرو سازی در تولید خودروهای هیبریدی در این منطقه وجود دارد اما این همکاری هنوز قطعی نیست، گفت: سهم این استان از تولید قطعات خودرو در کشور 18درصد است واکثر قطعات مورد نیاز خودروسازان استان توسط قطعه سازان همین منطقه تولید می شود. لذا به نظر می رسد در دوران تحریم، واحدهای خودروساز آسیبی نبینند.

میرزایی اظهار داشت: قطعه سازان می توانند حامی اجرای طرح تولید خودروهای هیبریدی در خراسان رضوی باشند و از این منظر نیاز استان به خارج از کشور را به حداقل برسانند.