آرشیو پنجشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۷۴
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

* پیام مرا به پدر و مادر شهید محسن حججی در سالگرد شهادتش برسانید. از راه دور دستشان را می بوسیم و بر این بوسه افتخار می کنیم.

99610902 و 72500919

* جا دارد از تلاش نیروهای جان بر کف انتظامی در ایجاد امنیت در کشور و بزرگراه های تهران تشکر کنم. چون عده ای بی هویت به دنبال ناامن کردن جامعه و محل زندگی مردم هستند. ای کاش دیگر مجریان امور و دولتمردان هم به اندازه این نیروهای خدوم به تلاش و کوشش و گره گشایی از مشکلات مردم اقدام می کردند!

شکیبا

* برجام با وارد کردن میلیاردها دلار خسارت به کشور همه رشته های چند ساله ملت را پنبه کرد! اکنون نیز رئیس جمهور قمارباز شیطان بزرگ، تحریم های جدیدی بر کشورمان امضا کرد و اروپایی ها با سیاست چماق و هویج با ما برخورد می کنند. حالا که کشتی برجام شکسته عده ای غربگرا همه را دعوت می کنند که بیایید همگی سوار آن شویم!

کریمی

* تا قبل از سخنرانی تلویزیونی رئیس جمهور تصورمان این بود که استخوان هایمان زیر بار گرانی و فشار اقتصادی خرد می شود! اما با سخنرانی رئیس جمهور متوجه شدیم اشتباه می کنیم. خدا را شکر متوجه شدیم اندک فشاری بیش نیست که البته آن هم مهم نیست، تحملش می کنیم! خداوند به دولتمردان ما طول عمر عنایت کند که همه مشکلات را حل می کنند!

17130915

* رئیس جمهور خوب بود به جای سخنان کلیشه ای، به نظرات خود درمورد دولت نهم و دهم می پرداخت که علت مشکلاتش را بی مدیریتی و بی مسئولیتی می دانست و معتقد بود که تحریم ها تنها 20 تا 30 درصد تاثیرگذار بوده است و سپس پاسخ می داد که چرا دلار 3 هزار تومانی را به بالای 10 هزار تومان رساندند و ما مردم را به دلار 8هزار تومانی راضی کنند؟ چرا سکه یک میلیونی را به چهار میلیون تومان رساندند؟

73540935

* رئیس جمهور نگفتند با رشد صددرصدی و بعضا بیشتر قیمت بسیاری از مواد ضروری مردم و افزایش ده درصدی حقوق کارمندان، چگونه می توان گذران زندگی کرد؟! ایشان فقط لبخند زدند و گفتند خبر دارم!

22530991

* بعد از مدت ها انتظار، رئیس جمهور به رسانه ملی تشریف بردند تا بفرمایند الحمدلله همه جا گل و بلبل است! گویا ایشان در کشور ما زندگی نمی کنند و از فشاری که با این افسارگسیختگی ارز و سکه دامن ملت را گرفته خبر ندارند و به سخنان تکراری بسنده کردند! همه تلاش این بود که جنازه فرسوده برجام را احیا کنند و به همه بباورانند که هیچ ضرری برای کشور نداشته است! دریغ از یک عذرخواهی از ملت به خاطر نابسامانی های اقتصادی و بی تدبیری مجریان دولتی!

دکتر طوسی

* آقای روحانی یک طرفه صحبت می کنند. بهتر بود سخنان هنگام تبلیغات انتخابات 92 و 96 و قسم های جلاله ایشان را پخش می کردند و درباره همان قولی که ایشان دادند و عملی نشده سوال می کردند.

80680912

* رئیس جمهور محترم در برنامه تلویزیونی دوشنبه شب 97/5/15 اظهار داشتند همه با هم باشیم! عرض می کنم همه ملت الحمدلله با همند و این مسئولان هستند که در مناطق اشراف نشین و درخانه های ده ها میلیاردی رحل اقامت افکنده اند و با حقوق های نجومی و زندگی اشرافی صف خود را از ملت جدا کرده اند!

طورانی - جانباز

* روزنامه همشهری با وقاحت سخنان یکی از سران فتنه و نگرانی او درمورد نظام و انقلاب را چاپ کرده است! عرض می کنم که این جماعت هزار چهره لازم نیست نگران نظام و انقلاب باشند (چراکه الحمدلله نظام هم صاحب دارد، هم دلسوز و حافظ و از جان گذشته) بلکه بهتر است به فکر پاک کردن لکه ننگی باشند که در سال 88 بر پیشانی خودشان نقش بست و به این راحتی هم پاک شدنی نیست. نظام هم در حال حاضر درگیر فتنه اقتصادی ناشی از مفاسد همپالگی های ایشان است که گریبان قشر ضعیف را گرفته است!

95900914

* اگر مسئولان واقعا می خواهند با مردم همدردی کنند اول بیایند مثل آنها زندگی کنند و خود را در محضر خدا ببینند! و اگر قصد برخورد با مفاسد اقتصادی را دارند آن را از نزدیکانشان آغاز کنند تا این بار به مقصد برسد.

48620912 و 53080916

* چه عجب جناب علی مطهری به رزمایش سپاه در خلیج فارس و تنگه هرمز اعتراض نکردند و نگفتند که حالا زمان این رزمایش نبود و باعث برهم خوردن برجام اروپایی و نگرانی کشورهای حوزه خلیج فارس و شیطان بزرگ می شود!

84910912

* از آقای مرتضی طیبی به خاطر نامه بسیار عالی که به آقای علی مطهری نوشته بود و حرف دل همه امت خداجوی ایران بود، واقعا ممنون و سپاسگزارم.

ندا رحیمی- خواهر دو شهید و یک جانباز

* به نظر می رسد در تایید صلاحیت آقایان علی مطهری و صادقی و... یا شورای نگهبان اغماض و مصلحت اندیشی کرده یا اینها بعد از نماینده شدن مجلس شورای اسلامی را با کنگره آمریکا اشتباه گرفته و بلندگوی شیطان بزرگ شده اند که در هر دو حالت بایستی مدعی العموم برخورد قاطعی با اقدامات آن دو بنماید.

28260913

* تحریم چه ربطی به آب معدنی تولید داخلی دارد که قیمت آن 100 درصد افزایش یافته است؟ بطری های کوچک پانصد تومانی، هزار تومان و بطری های بزرگ هزار تومانی دو هزارتومان شده است. تعزیرات حکومتی اعلام می کند که مردم گرانی ها را گزارش دهند تا برخورد شود... ما این گزارش را دادیم و منتظر برخورد تعزیرات هستیم!

بوربور

* آقای روحانی! رئیس جمهور کره جنوبی به خاطر رشوه گرفتن مشاورش برکنار شد و زندانی! و رئیس جمهور فلیپین شخصا بر انهدام لوکس ترین اتومبیل های قاچاق نظارت کرد. شما با نجومی بگیران و فساد نزدیکانتان چه کردید؟!

40700918

* یک خانواده 2 نفره (73 ساله) ساکن روستای چی چی نی کوتی از توابع لاهیجان هستیم. رئیس جمهور در گفت وگوی تلویزیونی 97/5/15 گفتند یارانه افراد تحت پوشش کمیته امداد افزایش می یابد! با 60 هزار تومان می توان فقط خرج زندگی یک روزه را تامین کرد. آقای فتاح می فرماید مستمری مددجویان کمیته را 14 درصد افزایش داده ایم؟! اما در مورد ما چنین افزایشی اعمال نشده است.

سیار از گیلان

* کسانی که حاصل یک عمر خود را برای روز مبادا در بانک سپرده گذاری می کنند تا هم چرخ اقتصاد بچرخد و هم در مواقع ضروری گره از زندگی خود را باز کنند سپرده هایشان با این بی تدبیری های اقتصادی و فتنه های نفوذی ها، پس از چند سال دیگر هیچ ارزشی نخواهد داشت؟! این بود تدبیر و امید؟!

19380937

پاسخ وزارت راه و شهرسازی

با عنایت به پیام مردمی مندرج در آن روزنامه در تاریخ 97/4/13 در خصوص وضعیت آسفالت آزادراه تبریز- زنجان به استحضار می رساند این آزادراه به صورت مشارکتی و با سرمایه گذاری بانک های ملی، صادرات و رفاه کارگران احداث شده و اخذ عوارض در آن به منظور بازگشت اصل و سود سرمایه گذاری و تامین هزینه های مورد نیاز نگهداری و بهره برداری صورت می پذیرد، ضمن این که تعدیل نرخ های عوارض در آزادراه های مشارکتی در چارچوب قانون مشارکت احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری و آیین نامه اجرایی آن و قرارداد مشارکت، پس از اخذ نرخ های پیشنهادی شرکت های آزادراهی و بررسی و تایید کمیته تعدیل نرخ های وزارت متبوع، با تصویب مقام عالی وزارت و توسط معاونت محترم برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت متبوع به شرکت های آزادراهی بهره بردار جهت اجرا ابلاغ می شود.

شایان ذکر است به منظور ارتقای سطح عملکردی محور و بهبود کیفیت تردد و نیز ایمنی محور، در حال حاضر اقدامات موثری در دست انجام است که با توجه به هزینه های قابل توجه فعالیت های نگهداری و نیز محدودیت منابع، دریافت عوارض به مانند سایر آزادراه های کشور امری اجتناب ناپذیر می باشد.

پاسخ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

در پاسخ به پیام مردمی مندرج در آن روزنامه در تاریخ 97/4/21 در خصوص روشنایی اتوبان تهران- قزوین طی ساعات روز، به استحضار می رساند سیستم روشنایی آزادراه مذکور به منظور انجام تعمیرات و رفع نواقص سیستم در مقطع مورد نظر، روشن بوده و پس از رفع عیب مجددا خاموش شده است.

شایان ذکر است سیستم روشنایی آزادراه ها دارای فتوسل و ساعت نجومی بوده که با تاریک و روشن شدن هوا به طور خودکار عمل می کند.