آرشیو پنجشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۹۶
فرهنگ و هنر
۱۴

تئاتر

اجرای گروه حرکت با طراحی فرزانه کابلی

ایسنا: گروه حرکت بانوان به طراحی و کارگردانی فرزانه کابلی با عنوان «چنین میانه میدانم آرزوست» امروز و فردا در تالار وحدت روی صحنه می رود.

در این برنامه که ویژه بانوان تدارک دیده شده است، حرکات فولکلور اقوام مختلف ایران مانند آذری، کردی، لری، بندری و... توسط هنرمندان گروه حرکت اجرا خواهد شد. در این برنامه دیدار قنبر زاده، یاسی ابراهیمی، هانی گلستانی، مونا سلیمانی، شرین اصغر پور، شاه پری حامی، رها قاسمی، آتوسا عالمی زاد، لیلی قراچه داغی، تهمینه شهمیر نوری، افرا بصیری، ساناز جهانبخش، ستاره گلستانی، آناشه آراتیل جهانگیری، مهرگان دماوندی و بنفشه اندیشه هنرنمایی می کنند.گروه حرکت برنامه خود را ساعت 14 در تالار وحدت اجرا خواهد کرد.

ماجرای مرگ یک پادشاه روی صحنه تئاتر شهرزاد

مهر: نمایش «پادشاه می میرد» به کارگردانی محمدرضا سعادتی از یکشنبه 21مرداد در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود. نمایش«پادشاه می میرد» که بر اساس نمایشنامه ای از اوژن یونسکو با ترجمه احمد کامیابی اجرا می شود درباره پادشاهی است که قرار است پس از سالیان زیاد فرمانروایی بمیرد. همسر اولش مارگریت به او می گوید مرگ ناگزیر است و باید دل بکند و همسر دومش ماری سعی می کند با عشق به او نیرو بدهد و جلو این مرگ و جدایی را بگیرد. ندا گل رنگی، محمد پورحسن، فاطیما سرلک، تارا یونس تبار، بهار ذوالقدر و آرمین راستگو در این اثر ایفای نقش می کنند. اوژن یونسکو نویسنده ای رومانیایی الاصل است که پس از مهاجرت به فرانسه، نمایشنامه هایی را به زبان فرانسه به رشته تحریر در آورده است. او از نویسندگان صاحب سبک در قرن بیستم است که اگرچه آثارش در ژانر ابزورد مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته ولی خودش معتقد است که تئاتر او تئاتر خاصی است که در هیچ قالب و ساخت و مکتب و ایسمی جای نمی گیرد. نمایش«پادشاه می میرد» هر شب ساعت 20:30 در سالن شماره 3 اجرا می شود.