آرشیو پنج‌شنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۳۲۱۶
حوادث
۱۱
رخداد

نجات 100 نفر از آتش سوزی برج

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات صد نفر در آتش سوزی یک برج در میدان ساحل خبر داد. جلال ملکی درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 2:41 روز گذشته در یک برج مسکونی شمال غرب تهران، میدان ساحل، دودی مشاهده شد که پس از اعلام آن از سوی شهروندان به سامانه 125 سازمان آتش نشانی، با توجه به حساسیتی که حوادث برج های مسکونی دارند، پنج ایستگاه از سوی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی به همراه نردبان هیدرولیکی به محل اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه هنگام رسیدن آتش نشانان بیشتر طبقات برج را دود غلیظی فراگرفته بود، افزود: هنگام رسیدن نیروهای آتش نشانی افرادی که از حادثه مطلع شده بودند، سراسیمه در حال خروج از ساختمان بودند اما اطلاعات حاکی از آن بود که ساکنان بسیاری از واحدها از این مسئله آگاه نشده بودند و در شرایط ناایمن در ساختمان حضور داشتند. او اضافه کرد: آتش نشانان هم زمان با رفتن به طبقات بالایی برای جست وجو منشا آتش سوزی اقدام به خروج افراد داخل ساختمان کردند و حدود صد نفر به کمک آنها از ساختمان خارج شدند. ملکی درباره علت حریق گفت: مشخص شد که منشا حریق در کابین آسانسوری بود که در طبقه نهم متوقف و سیم کشی آن دچار آتش سوزی شده بود و دود آن به طبقات دیگر سرایت کرده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه پس از حدود دو ساعت عملیات در ساعت 4:43 دقیقه به پایان رسید، اظهار کرد: خوشبختانه این حادثه با اطلاع به موقع و حضور خوب آتش نشانان ختم به خیر شد، اما باید توجه داشت که حادثه در اماکنی که جمعیت زیادی در آنها حضور دارند و تجهیزات ایمنی مناسبی در آنها وجود ندارد، بسیار خطرناک است و حتی این اماکن در چنین شرایطی پتانسیل این را دارند که تلفات جانی هم به جا بگذارند. این ساختمان هم تجهیزات ایمنی مناسبی نداشت. اگر سیستم های اعلام و اطفای حریق به درستی کار نکنند می توانند بسیار خطرآفرین باشند.