آرشیو پنجشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۴۸
سیاسی
۲

اخبار

تشکیل ستاد بودجه 98

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای اینکه سازمان برنامه و بودجه بتواند در مهلت قانونی لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کند، ستاد بودجه 98 تشکیل شد و نخستین جلسه آن نیز بعدازظهر امروز (پنجشنبه) برگزار می شود. به گزارش ایرنا، «محمدباقر نوبخت» در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه سازمان برنامه و بودجه باید زودتر لایحه را به دولت بدهد، این ستاد تشکیل شد. وی درخصوص عملکرد سازمان متبوعش در چهار ماهه نخست امسال گفت: 105 هزار میلیارد تومان منابع به خزانه واریز شد که نسبت به چهار ماهه پارسال 58 درصد رشد داشت. رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: اعتبارات اختصاص یافته به امور جاری در چهار ماهه نخست امسال 15 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است. نوبخت بیان کرد: در چهار ماهه ابتدای امسال 23 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار به طرح های عمرانی اختصاص یافت که نسبت به مدت مشابه پارسال 21 برابر رشد داشت. وی افزود: در چهار ماهه نخست پارسال یک هزار و 100 میلیارد تومان به طرح های عمرانی اختصاص یافته بود.

نوبخت در ادامه گفت: تا پایان مردادماه هزار و 200 میلیارد تومان دیگر بابت پاداش بازنشستگان فرهنگی و دانشگاه فرهنگیان پرداخت می شود. وی اضافه کرد: در ماه های گذشته نیز هزار و 200 میلیارد تومان در این زمینه پرداخت شده بود.

امامی کاشانی امام جمعه این هفته تهران

نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت الله امامی کاشانی در مصلای تهران برگزار می شود.

سپنتا نیکنام: سفیر صلح ایرانیان می شوم

عضو شورای شهر یزد گفت: در کنار وظایفم پیام صلح و همدلی ایرانیان را انتقال می دهم. سپنتا نیکنام در حاشیه حضورش در ایسنا با بیان اینکه حضور مجدد من در شورای شهر یزد نتیجه وحدت و همدلی است، گفت: اتحاد و همدلی بین مردم و مسئولان سبب شد که این اتفاق رخ دهد. وی با بیان اینکه «باید در جایگاه نمایندگی مردم خدمت کنم» تصریح کرد: به واسطه اتفاقات رخ داده می توانم به عنوان سفیر صلح، پیام آور صلح و همدلی ایرانیان باشم و آن را به گوش جهانیان برسانم. نیکنام دیروز برای تبریک روز خبرنگار به تحریریه روزنامه ایران آمد.