آرشیو پنج‌شنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۴۸
اقتصادی
۴

گزیده

سپام می تواند جایگزین سوئیفت برای تعاملات مالی ایران شود

ناصر حکیمی معاون فناوری های نوین بانک مرکزی با بیان اینکه سپام (سامانه پیام رسانی مالی الکترونیکی) می تواند جایگزین سوئیفت در تعاملات مالی ایران با کشورهای دیگر شود، گفت: مهم ترین مانع ما در زمینه استفاده از پیام رسان های جایگزین سوئیفت، پیدا کردن کشورهایی است که این مساله را بپذیرند. /تسنیم

روستاییان کارت اعتباری می گیرند

مدیرعامل پست بانک ایران اظهار کرد: برای نخستین بار از کارت اعتباری روستایی که برای تامین هزینه های کسب و کارهای روستایی رونمایی شد که قرار است در فاز اول در دسترس 100هزار نفر از روستاییان قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی پست بانک، خسرو فرحی با بیان اینکه پست بانک با استفاده از پلتفرم جهانی برای حواله وجوهات خارجی را ارسال می کند، تصریح کرد: بعد از برجام پست بانک با امضای تفاهمنامه هایی با تعدادی از کشورها بر مبنای یک پلتفرم جهانی اقدام به جابه جایی وجوهات مردم می کند که بر این اساس روزانه با حد قابل توجهی از درخواست های مردم برای ارسال حوالجات روبه روست. فرحی درباره آخرین وضعیت تغییر اساسنامه پست بانک نیز گفت: طبق قانون مصوب شهریور 95، قرار است اساسنامه پست بانک به عنوان بانک توسعه ای و تخصصی به تصویب هیات دولت برسد.