آرشیو پنجشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۷۴
اقتصادی
۴

با حضور رئیس بنیاد مستضعفان صورت گرفت

واگذاری 868 هزار متر مربع از املاک علوی به مردم البرز و قزوین

طی مراسمی در شهرک جهازیهای استان البرز 868 هزار متر مربع از املاک علوی به مردم استان های البرز و قزوین واگذار شد.به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، با حضور محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان 500 مورد اسناد املاک علوی در استان های البرز(شهرک جهازیها) و استان قزوین به مساحت 868 هزار متر مربع و به ارزش 865 میلیارد ریال با تخفیف حدود 96درصد به مردم واگذار شد.

رئیس بنیاد مستضعفان در حاشیه این مراسم با بیان اینکه ما خدمتگزار مردم هستیم و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد، گفت: واگذاری 500 سند به ساکنان این منطقه اقدامی بسیار دشوار بود که با اهتمام ویژه محقق شد.

سعیدی کیا افزود: این اسناد تاثیر بسزایی در زندگی ساکنان خواهد داشت چراکه اقدامات حقوقی و قضایی آنها با سهولت بیشتری دنبال می شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اجرای طرح ارائه تسهیلات اشتغال زایی روستایی، گفت: سالانه 25 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به استان ها برای ایجاد اشتغال روستایی اعطا می شود.

استاندار البرز در این مراسم، گفت: مسئولان به عنوان خدمتگزاران نظام در این شرایط حساس با اهتمام ویژه درصدد حل مشکلات مردم هستند که واگذاری 500 سند املاک بنیاد مستضعفان در این زمینه بوده است.

محمدعلی نجفی افزود: اکنون نیز با مساعدت و همراهی ویژه بنیاد مستضعفان 500 سند به ارزش تقریبی 86 میلیارد تومان به ساکنان اعطا شد.

واگذاری اسناد علوی پیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تعیین تکلیف اراضی و املاک موسوم به علوی و شبه علوی از سال 92 تاکنون در حال انجام است. تاکنون 66807 مورد اسناد علوی به مساحت تقریبی 167 میلیون متر مربع به مردم واگذار شده است. ارزش تقریبی این اراضی 12355 میلیارد ریال می باشد که با تخفیف 98/86 درصدی واگذار شده است.