آرشیو پنج‌شنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۷۴
اقتصادی
۴

ظرفیت تولید فولاد کشور به 35 میلیون تن می رسد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: ظرفیت تولید انواع محصولات در صنعت فولاد کشور تا پایان امسال به 35 میلیون تن خواهد رسید.به گزارش ایرنا، مهدی کرباسیان در آیین گشایش دهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی، فولاد، ریخته گری، ماشین آلات و صنایع وابسته در اصفهان، ظرفیت کنونی تولید فولاد در کشور را حدود 32 میلیون تن برآورد کرد و افزود: این میزان در سال 92 حدود 21 میلیون تن بود. وی خاطرنشان کرد: در چهار ماهه ابتدایی امسال، میزان تولیدات فولاد هشت میلیون تن بود که حدود 2/7 میلیون تن آن به خارج صادر شد.

او ادامه داد: ایران سال گذشته رکورد بیشترین تولید فولاد را در سال های گذشته ثبت کرد و صادرات فولاد به کشورهای دیگر را به 9 میلیارد دلار رساند.

مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی گفت: میزان مصرف داخلی فولاد بالغ بر 16 میلیون تن است و باید مازاد تولید را به کشورهای دیگر صادر و بر مبنای این هدف، سیاست ها و برنامه های جدید را تبیین کرد. کرباسیان با اشاره به پیشرفت کشورمان در عرصه تولید فولاد تصریح کرد: برای مثال در سال 92 از کشورهایی نظیر بحرین، گندله وارد می کردیم اما اکنون جزو صادرکنندگان محصولات مختلف نظیر آهن اسفنجی و کنستانتره هستیم. وی گفت: در سال 92 نبود توازن بین چرخه تولید و صادرات فولاد وجود داشت، اما هم اینک این چرخه تا حد زیادی اصلاح شده است.

وی با اشاره به سخنان چندی پیش دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که گفته بود فولاد از ارکان توسعه این کشور به شمار می رود، خاطرنشان کرد: وقتی رئیس جمهوری آن کشور از صنعت فولاد به عنوان اصلی ترین منبع کسب ثروت و صادرات یاد می کند، ما هم باید بیش از گذشته به اهمیت تولید فولاد و توسعه این صنعت واقف شویم.