آرشیو پنج‌شنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۷۴
ورزشی
۹

پیشنهادهای جدید برای جذاب تر شدن لیگ برتر بسکتبال

نخستین جلسه هماهنگی باشگاه های لیگ برتری بسکتبال دیروز در غیاب مهرام نایب قهرمان فصل گذشته برگزار شد.

نخستین جلسه هماهنگی باشگاه های لیگ برتری برای فصل آینده دیروز برگزار و نمایندگان باشگاه ها شرایط خود را اعلام کردند. در جلسه هماهنگی لیگ برتر بسکتبال ایران باشگاه‎های پتروشیمی بندرامام، شهرداری گرگان، آویژه صنعت پارسا، پدافند رعد دزفول، شهرداری تبریز، دانشگاه آزاد، نیروی زمینی، و شیمیدر حضور داشتند و مهرام نایب قهرمان دوره گذشته غایب بود. نماینده باشگاه آبادان به پرواز تهران نرسیده بود. هدف اصلی چنین نشستی ایجاد هماهنگی های لازم و تحلیل آیین نامه جدید مسابقات و بحث و تبادل نظر در جهت هر چه بهتر برگزار شدن رقابت های فصل جدید بود. در این جلسه پیشنهادات متعددی ارائه شد. یکی از پیشنهادات ارائه شده دراین جلسه این بود که سقف تعداد بازیکنان هر باشگاه از 15 به 17 بازیکن افزایش پیدا کند. از این تعداد 17 بازیکن هر باشگاه باید مجاز باشد که دو خارجی و 15 بازیکن ایرانی داشته باشد.

پیشنهاد مهم دیگر ارائه شده در این جلسه هماهنگی لیگ برتر به برگزاری فینال فصل جدید برمی گشت. بر اساس پیشنهاد نمایندگان باشگاه ها فینال این فصل به صورت رفت و برگشت برگزار شود و تاریخ فینال از قبل مشخص باشد. نماینده های باشگاه ها درخواست کردند که این فصل تمام دیدارها روزهای پنجشنبه برگزار شود. به منظور جلوگیری از فشار بر تیم ها چنین پینشهادی مطرح شد. حاضران متفق القول بودند که لیگ هفت ماه طول بکشد اما هفته ای یک بازی داشته باشند.

پیشنهاد دیگر باز هم به بازیکنان خارجی هر باشگاه برمی گشت. بر اساس این پیشنهاد هر تیم می تواند دو بازیکن خارجی داشته باشد که می تواند آنها را تا مرحله پلی آف تغییر بدهد اما در این مرحله دیگر هیچ تیمی مجاز به تغییر بازیکن خارجی خود نیست مگر اینکه آن بازیکن مصدوم شده باشد. نماینده های باشگاه ها درخواست کردند که به تیم های اول تا سوم لیگ برتر بسکتبال جام هایی ارزشمند اهدا شود. در کنار این کاپ ها به تیم های اول و دوم جایزه نقدی پرداخت شود.

پیشنهاد بسیار مهم دیگر این بود که از این پس «سهمیه ملی» برای تیم ها نداشته باشد. جلسه نهایی برای تصمیم گیری در رابطه با پیشنهادات مطرح شده و سایر امور روز هفدهم شهریور ماه راس ساعت 10 صبح برگزار می شود.