آرشیو دوشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۷۷
ورزش
۴
یادداشت

جراحی ناموفق غده بدخیم فوتبالی

مرتضی رضایی

آنچه حسین ماهینی در پایان بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان گفت حرف دل بسیاری از هواداران واقعی پرسپولیس بود.

آنها که پرسپولیس را از صمیم دل دوست دارند و معتقدند در طول بازی فقط باید تیم خودی را تشویق کرد. اتفاقات تمرین شنبه پرسپولیس نشان داد هواداران پرسپولیس بر خلاف لیدرها فکر می کنند. التهاب سکوها در محل تمرین ثابت کرد این دو دسته از نظر فکری دقیقا رودرروی هم قرار دارند و راهشان از هم جداست. اگرفصل قبل، منشا و طارمی رودرروی هم قرار گرفتند به این دلیل بود که عده ای مصالح خود را بالاتر از منافع تیم می دانستند و آن ماجراهای سریالی رقم خورد.

حالا کاپیتان دوم تیم حقیقت را گفت و بازیکنان تیم هم از او حمایت کردند. چه شد که این اظهارنظرهای صریح که می توانست به پوست اندازی فرهنگی منجر شود، آن گونه تغییر مسیر داد؟

حمیدرضا گرشاسبی سرپرست باشگاه پرسپولیس گمان کرد که برای پرهیز از دودستگی، باید دست کاپیتان های تیم را در دست لیدرها بگذارد؛ اما این تصمیم هم مانند تصمیم های دیگری که مدیران فوتبال ما در زمینه فرهنگی گرفتند، کاملا اشتباه بود. بعد از بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان، بازیکنان به این نتیجه رسیدند که با وجود بوقچی ها، مسیر طرفداری، نوع شعارها و شکل حمایت هواداران تغییر می کند. این ایده اتفاقا به واقعیت بسیار نزدیک است. اظهارنظر بازیکنان می توانست به یک جراحی موفق برای ترمیم فضای فرهنگی و استقلال هواداران برای حمایت واقعی از تیمشان تبدیل شود؛ اما گرشاسبی با تصمیمی اشتباه، دوباره بوقچی ها را صاحب اختیار باشگاه کرد. اگر دوباره روی سکوها اتفاقی ناگوار افتاد، کسی نباید اعتراض کند. مقصر خود ماییم.