آرشیو یک‌شنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۵۶
ایران ورزشی
۱۱
یادداشت

«یک ایران، یک صدا» در جاکارتا

فصل دروی مدال

مهدی ملکی

378 ورزشکار، نماینده خانواده بزرگ ورزش ایران در بازی های آسیایی 2018 خواهند بود. این یکی از بزرگ ترین کاروان های تاریخ است. حتی بزرگ تر از بازی های آسیایی 2010 گوانگجو که 362 ورزشکار به چین رفتند و با عنوان درخور چهارمی بازگشتند. حالا آسمان جاکارتا ستاره باران می شود و انعکاس نور مهتاب از طریق مدال های روی سینه ورزشکاران ایرانی، چشم های مان را نوازش خواهد داد. اما این کاروان تنها نیست و به همین تعداد محدود نمی شود! «یک ایران»، برگرفته از شعار کاروان «یکصدا» نام ورزشکارانش را فریاد خواهد زد. دعای یک ایران، بدرقه راه 378 ورزشکار و قهرمان است که 4 سال شبانه روزی زحمت کشیده و تلاش کرده اند و حالا ثمره آن را می خواهند ببینند. این دو هفته، فصل جدیدی است، نه بهار است و نه تابستان. نه پاییز و نه زمستان! فصل «دروی مدال» است. امیدواریم این فصل مثل بهار برایمان سبز باشد و به واسطه درخشش و مدال آوری کاروان ورزش مان، همانند تابستان برایمان گرم باشد. نکته حائزاهمیت در این کاروان پرتعداد و البته پرامید، خوشبینی برای ثبت عددی تاریخی مقابل خانه تعداد مدال های طلای ایران در جدول است. صید مدال خوشرنگ طلا، صیادانی می خواهد که بارها دل به دریای غرور و افتخارآفرینی زده باشند. همان هایی که تعدادشان در کاروان ایران کم هم نیست. نگاه ها به ستاره های ورزش ایران است؛ آنهایی که قرار است یک بار دیگر ثابت کنند آسیا با تمام بزرگی اش برایشان کوچک است. ستاره هایی چون حسن یزدانی، بهداد سلیمی، احسان حدادی، زهرا نعمتی، سهراب مرادی، فرزان عاشورزاده، حسن تفتیان و خواهران منصوریان.

در مراسم افتتاحیه، ورزشکاری پیشقراول کاروان رژه رفت که «الهه» همت و تلاش و رسیدن به موفقیت و هدف است؛ الهه احمدی، پرچمداری که سال هاست پرچم ورزش ایران را در میادین بین المللی در رشته تیراندازی بالا نگه داشته است.

یک بار دیگر زمانش فرارسید! زمان اتحاد میان تمام مردم ایران به واسطه ورزش. حالا همه مان «یکصدا» هر چه قدرت داریم در حنجره مان جمع می کنیم تا «یک ایران» را تشویق کنیم. برای اولین بار از تمام 31 استان کشور در کاروان اعزامی، ورزشکار وجود دارد. گستره اعزام ورزشکار جای جای ایران را دربر می گیرد. وجب به وجب این خاک قهرمان پرور است و می توان از دل استان به استان آن پهلوان بیرون کشید. بنابراین خودمان را برای دروی محصولی ارزشمند و ماندگار، آماده می کنیم.