آرشیو یک‌شنبه ۱۸‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۷۱
ایران زمین
۲۰

زلزله 5.6 ریشتری ایرانشهر یک کشته داشت

پریساسادات عظیمی

زلزله 5.6 ریشتری روز جمعه گذشته در روستای «شندل گونان» اطراف مسجد حضرت ابوالفضل(ع) ایرانشهر در سیستان و بلوچستان موجب فوت یک دختر 18ساله شد. «عبدالرحمن شهنوازی»، مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با «ایران» با اشاره به اینکه این حادثه براثر برخورد سنگ به سر این دختر ناشی از ریزش آوار از دره رخ داد و موجب مرگ وی شد، ادامه داد: همچنین براثر بروز چند زلزله و پس لرزه 3 نفر نیز در روستای «سمسور بزمان» مجروح شدند و به صورت سرپایی مورد درمان نیروهای اورژانس قرار گرفتند. مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در محدوده وقوع این زمین لرزه ها خسارت جانی رخ نداد، اما گروه های بنیاد مسکن، هلال احمر و اورژانس به محل حادثه اعزام شدند تا خسارت ها برآورد شود. به دلیل سخت گذر و کوهستانی بودن منطقه وقوع زلزله، برآورد خسارت زمانبر است، اما به محض برآورد خسارت، اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

تکذیب خسارات جانی و مالی در زلزله ریگان

درهمین حال، «مجید سعیدی»، مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان هم در گفت و گو با «ایران» به وقوع این زلزله 5.6 ریشتری که در محدوده 80 کیلومتری «بزمان»، 65 کیلومتری «محمدآباد» ریگان کرمان و 12 کیلومتری مسجد حضرت ابوالفضل(ع) سیستان و بلوچستان گزارش شد، اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این زلزله که در ریگان به دلیل نزدیکی به مرکزیت آن در ایرانشهر واقع در سیستان و بلوچستان بیشتر محسوس بود، خسارات جانی و مالی

دربر نداشت.

وی همچنین اخباری را که روی خروجی خبرگزاری ها مبنی بر خسارات جانی و مالی این زلزله در کرمان قرار گرفته بود تکذیب و تاکید کرد: این زلزله در استان کرمان هیچ گونه خسارتی نداشته است.