آرشیو یک‌شنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۳۲۳۳
روزنامه فردا
۱۶
میدون و سوفیا

یک بوم و دوهوا نمیشه

پوریا عالمی

ما مخالف مخالفان هستیم که می گویند آزادی بیان نیست و فلانی چون فلان گفته یا نوشته، فلان سال فلان شده. ما امروزه خدا را شاکریم که آزادی بیان هست. حالا ممکن است که همه جا و هم سطح توزیع نشده باشد، همان طور که مطبوعات ما آزادند، اما بعضی آزادترند. قدیم شما دو کلمه راجع به دکتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور محترم کشور به مدت هشت سال آزگار، می نوشتی، روزنامه هنوز چاپ نشده و جوهرش خشک نشده بود، از شونصدجا به هفتصدجا فشار می آوردند که به معجزه قرن توهین شده. خود ما کلی بابت دکتر احمدی نژاد جواب پس دادیم که چرا به دکتر توهین کردی؟ ما می گفتیم دکتر اول به مردم توهین کرده. منتها می گفتند بخشش از بزرگان است و شما باید دکتر را می بخشیدید. حالا یک چیزی گفته!خلاصه از ما که گذشت، اما خداراشکر که روزنامه خراسان می تواند چنین انتقاد و ادبیاتی داشته باشد. اصلا ما هزینه دادیم که جوان ها و خراسان ها بتوانند راحت کار کنند. کیهان که به هکذا.

روزنامه خراسان نوشته: «آقای روحانی باور کنید دروغ از گناهان کبیره است. شما چطور مدعی هستید ظرف چهار سال درمجموع 60 درصد تورم داشته ایم، درحالی که تمامی اجناس در دو ماه اخیر بین 100 تا 200 درصد تورم داشته؟!.

رئیس جمهور با وقاحت اعلام می کند آب و برق و گاز گران نشده، اما قبض آب نسبت به دوره های قبل چندبرابر می آید. به سازمان آب مراجعه کردم، می گویند آب گران شده. چرا به مردم دروغ می گوید؟

با نمره رد مجلس به اقتصاد روحانی بهتر است ایشان دیگر به ادامه کار در ریاست قوه مجریه فکر نکنند و استعفا دهند.

آقای روحانی پاسخ هایت به سوالات نمایندگان بسیار مضحک و خنده دار بود! حداقل ساعتی ما را خنداندی. تا وقتی دلت به آمار وزیرانت خوش باشد وضع ما بهتر از این نمی شود».

همان طور که با چشم غیرمسلح رئیس جمهور وقیح و دروغ گو و مضحک و خنده دار خوانده شده، بلکه طرح عدم کفایت رئیس جمهور به اجرا گذاشته شده است.

یک زمانی اگر ما به رئیس جمهور که هیچی، به مدیرش که معتقد بود عکس احمدی نژاد روی دیوار باعث شده زلزله همه شهر را ویران کند، اما همان یک دیوار سالم بماند، می گفتیم بالای چشمت ابروست، برایمان چشم و ابرو می آمدند.

جمع بندی

سوفیا... عشقم... یک بوم و دوهوا نمیشه.

عاشق دوهوایی تو؛ میدون دوم