آرشیو دوشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۳۲۳۴
هنر
۱۰
رویاهایی که می آیند

کابوس جنازه های آفتاب سوخته

ساسان گلفر

کابوس های ترسناک یا دلهره آور البته بخش مهمی از آنچه را قرار است این هفته بر پرده سینماهای جهان بتابد، به خود اختصاص می دهند و اگر عنوان هایی مانند وسترن «بگذار جنازه ها آفتاب سوخته شوند» را در نظر بگیریم، کلکسیون اکران این هفته کامل می شود. البته «جست وجو»ی دلهره آور و کمدی مکزیکی «خواهیم دید» را نیز در فهرست آثاری که از روز جمعه 9 شهریور در سراسر جهان اکران شده اند، از نظر دور ندارید.

غریبه کوچک The Little Stranger

محصول مشترک فرانسه و انگلستان، به کارگردانی لنی آبراهامسن ایرلندی، اقتباسی سینمایی از رمان ترسناک گوتیگ مشهوری با همین عنوان است که سارا واترز حدود 80 سال پیش نوشته و سال ها پیش در تلویزیون دیده شده است. دکتر فارادی پزشک دهکده ای در وارویک انگلستان در تابستان سال 1947 برای مداوای بیماری به عمارت بزرگی می رود که زمانی مادرش خدمتکار آنجا بوده است. او متوجه می شود که سرنوشت ساکنان این خانه تسخیر شده با خانواده خودش گره خورده است. دمنال گلیسن، روث ویلسن، ویل پولتر و شارلوت رامپلینگ در این فیلم حضور دارند.

مقصد ازدواج Destination Wedding

کیانو ریوز و واینونا رایدر که تجربیات مشترکی مانند «دراکولای برام استوکر» فرانسیس فورد کاپولا و «یک اسکنر تاریک نگر» ریچارد لینکلیتر را دارند، بار دیگر و البته در یک کمدی رمانتیک به هم پیوسته اند. این دو در نقش لیندسی و فرانک، دو میهمان یک عروسی، در «مقصد ازدواج» ظاهر می شوند که دیگران چندان دل خوشی از آنها ندارند و یک سره هم بد می آورند، اما با وجود بی علاقگی به هم، سیر رویدادها، مدام آنها را به سمت هم می کشاند. ویکتور لیواین این فیلم 85 دقیقه ای آمریکایی را نوشته و کارگرانی کرده است.

تلافی Reprisal

بروس ویلیس با آن سر از ته تراشیده در اکشن دلهره آور جنایی «تلافی» بار دیگر در نقش قهرمان بزن بهادر ظاهر می شود. این بار او کهنه سربازی است که برای تامین هزینه های مراقبت از پسر بیمارش چاره ای ندارد جز آنکه با همدستی یک سرباز دیگر جنایتکارانی را دنبال کند که همسر یک بانکدار را گروگان گرفته اند. برایان میلر، کارگردان این فیلم و برایس همونز، نویسنده فیلم نامه آن است. فرانک گریلو، جاناتان شیچ و الیویا کالپو از دیگر بازیگران «تلافی» هستند.

مدرسه شبانه روزی Boarding School

عنوان «مدرسه شبانه روزی» را که بر سردر سینما دیدید، شک نکنید که قرار است بترسید. در این فیلم که باز یاکین فیلم نامه اش را نوشته و کارگردانی کرده است، پسربچه ای که مدام درگیر شبح مادربزرگ مرده اش است، به مدرسه ای شبانه روزی در منطقه ای دورافتاده فرستاده می شود که بچه های مسئله دار در آن اقامت دارند و آقای مدیر مرموز با همسرش آن را اداره می کند. لوک پرال، استرلینگ جرینز، ویل پتن و سامانتا ماتیس از بازیگران این فیلم ترسناک هستند.