آرشیو چهارشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۵۲۰۰
ورزش
۴

نکته عجیب در شب شکست ایتالیا

در ادامه مسابقات لیگ ملت های اروپا در لیگ A و در گروه 3، دوشنبه شب پرتغال در لیسبون میزبان ایتالیا بود و در نهایت با تک گل آندره سیلوا، آتزوری را با شکست بدرقه کرد. اما نکته بارز این مسابقه، ارنج و چینش عجیب بازیکنان از سوی روبرتو مانچینی بود. در ترکیب ثابت ایتالیا در این مسابقه حتی یک بازیکن یوونتوسی هم حضور نداشت. این برای نخستین بار در 20 سال گذشته است که تیم ایتالیا بدون یک بازیکن از یوونتوس روانه میدان می شود.

آخرین بار مربوط به دومین بازی ایتالیا در مرحله گروهی جام جهانی 1998 بود که ایتالیا توانست با سه گل کامرون را شکست دهد. چزاره مالدینی، سرمربی وقت ایتالیا نیز در ترکیب تیمش از هیچ بازیکن یووه استفاده نکرد. اگرچه حضور نداشتن بازیکن از تیمی که در هفت سال اخیر به قهرمانی ایتالیا دست یافته نکته عجیبی به نظر می رسد اما روبرتو مانچینی پیشتر هم تاکید کرده بود که قصد دارد در مسابقات لیگ ملت های اروپا بازیکنان جدیدی را امتحان کند.

حرف های او بعد از پایان بازی با پرتغال نیز این مساله را تایید می کند. مانچینی که برای بازی مقابل پرتغال 9 بازیکن از ده بازیکن ترکیب بازی قبل مقابل لهستان را عوض کرد، درباره خطر سقوط تیمش به لیگ دسته پایین تر این لیگ نیز گفت: ما نمی خواهیم چنین اتفاقی بیفتد. قطعا دوست داریم صدرنشین گروه باشیم و شما هم هرگز نمی دانید که در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد. ما صبر می کنیم تا ببینیم چه می شود اما هدف ما ساختن تیمی خوب برای رقابت های یورو 2020 است.