آرشیو پنجشنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۷۵
اجتماعی
۲۱

رئیس دانشگاه صنعتی شریف خبر داد

همکاری 13 دانشگاه برتر برای حل بحران های اقتصادی و اجتماعی

رئیس دانشگاه صنعتی شریف از تشکیل کمیته ای با حضور 13 دانشگاه برتر برای حل بحران های اقتصادی و اجتماعی کشور خبر داد.

محمود فتوحی فیروزآباد، درباره تعامل با دانشگاه های دیگر برای تشکیل این کمیته به ایلنا گفت: 13 دانشگاه برتر کشور تصمیم گرفتند کارگروه های مختلفی را در زمینه هایی که مورد نیاز فعلی کشور است، تشکیل بدهند. در واقع از این طریق دانشگاه های مختلف می توانند با هم در این چندخوشه و چند موضوع مختلف همکاری کنند، البته دانشگاه صنعتی شریف هم پیگیر است تا این کار را انجام دهد.

وی با اشاره به تحلیل خود از شرایط موجود کشور گفت: کشور در شرایط سخت و خطیری قرار گرفته و اکنون برای حل مشکلات باید با هم همکاری کنیم. بالطبع در این میان یکی از ارگان هایی که برای برون رفت از این شرایط بسیار می تواند موثر و در عین حال کمک کننده باشد، دانشگاه ها هستند. در همین زمینه یک کمیته را تشکیل دادیم تا بتواند نظرات راهگشا و راهکارهای مختلفی در ارتباط با مسائل صنعت و همچنین مسائل مدیریتی و اقتصادی به دولت ارائه دهد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه جو ناامیدی در سطح کشور حاکم شده و باید برای رفع آن برنامه ریزی شود، گفت: این جو ناامیدی در بخش های مختلف جامعه و حتی در دانشگاه هم تا حد کمی وجود دارد، اما امیدواریم که بتوان با کمک این نوع کمیته ها و همکاری ها مشکلات را مرتفع کرد تا بتوانیم سال تحصیلی را با شادابی، تلاش و کوشش هرچه بیشتر از طریق دانشجویان و استادان شروع کنیم.