آرشیو چهار‌شنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۵۲۰۰
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰

دوستان پیتر سلیمانی پور چطور او را بدرقه کردند

زندگی زیر سایه مرگ

برای مرد آرام سازهای بادی، فردا هم مراسمی برگزار خواهد شد؛ این بار در کلیسای ارتودوکس روس. پیکرش دیروز از مقابل تالار وحدت با حضور دوستان هنرمندش به آرامگاه مسیحیان تشییع شد. خیلی ها در مراسم پیتر سلیمانی پور حضور داشتند، از علی ترابی معاون هنری ارشاد تا آهنگسازان و هنرمندانی چون کارن همایونفر، بابک چمن آرا، شهرام صارمی، هومن نامداری، همایون نصیری، علیرضا شجاع نوری، آذین موحد، مسعود شعاری، کریستف رضاعی، سودابه سالم و دیگران.

دوستانش در وداع پایانی به خصوصیات و روحیه اش اشاره کردند از سیاوش روشن که قصه زندگی او را الهام بخش توصیف کرد و پیتر را بهترین اتفاق زندگی اش در هشت سال گذشته برشمرد تا هومن مرتضوی که به عنوان یک گرافیست یادی کرد از طرح های گرافیکی سلیمان پور و روزهای سختی که با هم سپری کرده بودند تا آینده را بسازند. مرتضوی موسیقی دوست قدیمی اش را بی انتها توصیف کرد و به طنز غریب پیتر هم اشاره ای داشت.

آزاده بابایی فر که از نزدیکان این نوازنده بود، درباره بیماری پیتر گفت و تاکید کرد که او با سرطان نجنگید، بلکه با آن زندگی کرد؛ چرا که قبول داشت بیماری و مرگ بخشی از زندگی است.

پیتر سلیمانی پور سال 1347 در تهران متولد شده و از ده سالگی نواختن سازهای بادی و گیتار، گیتارباس، پرکاشن را بدون معلم و کلاس درس آموخته و البته اصول آهنگسازی را. او در سال های اخیر سخنرانی هایی در دانشکده موسیقی و دانشگاه هنر تهران داشت و همین طور اجراهای زنده و آهنگسازی بیش از 150 قطعه.