آرشیو چهار‌شنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۵۲۰۰
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰

«چامه» قرار است ویژه نامه هایی را برای اهالی هنر و ادبیات فراهم کند

بازگشت به عباس کیارستمی شاعر

حالا را نبینید که عباس کیارستمی را همه حلواحلوا می کنند، تلاش های غیرسینمایی او، پیش از این که برای همیشه گرفتار آن مرگ لعنتی شود، اغلب مورد استهزای منتقدان هنر و ادبیات قرار می گرفت. با این که در عکاسی هیچ کم از سینما نداشت، عکاسان جدی اش نمی گرفتند و با این که نشان داده بود شعر را می شناسد، شاعران، پروژه هایش درباره سعدی و دیگر شاعران را به باد تمسخر می گرفتند.

حالا را نبینید که همه متفق القول و دربست قبولش دارند. اما اگر از آن دسته هستید که شعرهای خودش را نخوانده اید، به شما بگوییم که یک دوماهنامه ادبی متولد شده به نام «چامه» که چند شعر از «باد و برگ» عباس کیارستمی در آن منتشر شده است.

این، اولین شماره دوماهنامه ادبی «چامه» است که محمدصادق رحمانیان (صادق رحمانی)، مدیر رادیو فرهنگ، صاحب امتیاز آن است. آن طور که رحمانیان به ایسنا گفته، قرار است در سال دو ویژه نامه در این دوماهنامه تدارک دیده شود تا از زوایای مختلف و متفاوت یک موضوع دنبال شود.

در هر شماره نیز حداقل سه گفت وگوی مفصل برای خوانندگان تدارک دیده می شود. «من ببرم پیچیده به بالای خشم و هیاهو» از اسکندر صالحی، بخش هایی از رمان «من ببر نیستم» محمدرضا صفدری، «نم نم باران بر تارهای پریشان» ضیاءالدین خالقی، شعر و داستان و فضای مجازی و «عشق این حقیقت بی مرز» محمدرضا تقی دخت، «افسانه ایرانی» آلبرت کوچویی و... از دیگر مطالب این دوماهنامه است.