آرشیو چهارشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۵۲۰۰
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰

جانی دپ داستانی نوشته که 3 میلیون دلار می ارزد

داستان آقای بازیگر

در باکس بالایی درباره نگاه منتقدان هنر و ادبیات به آثار غیرسینمایی عباس کیارستمی خواندید؛ این که آنها دست کم تا پیش از مرگ آقای کارگردان، به استهزای عکس ها و شعرهایش می پرداختند و پس از مرگ اگر هم ستایش اش نکرده باشند، حداقل سکوت کرده اند. حالا بخوانید جانی دپ، بازیگر پرآوازه سینما داستانی نوشته و توانسته آن را به قیمت مناسبی بفروشد. این داستان «ریچارد خداحافظی می کند» نام دارد و به مبلغ سه میلیون دلار فروخته شده است. آن طور که ورایتی خبر داده و خبرگزاری فارس آن را ترجمه کرده است، سابان فیلم و دایرک تی وی این داستان را خریده اند.

داستان ریچارد خداحافظی می کند، روایت استاد دانشگاهی است که به خاطر بیماری به او گفته شده باید روش زندگی خود را تغییر دهد و او تصمیم می گیرد چارچوب های زندگی اش را به هم بریزد و زندگی جدیدی آغاز و آزادانه و فارغ از هر چیز زندگی کند. او سیگار می کشد و هرکسی که او را آزار می دهد به او توهین می کند.

فیلم ریچارد خداحافظی می کند که از روی داستان دپ و با بازی او نوشته شده، در ششم سپتامبر در جشنواره تورنتو اکران شد، هرچند جزو برنامه رسمی اکران های این جشنواره نبود. و این رابرتس کارگردانی این فیلم را انجام داده و همچنین فیلمنامه آن را نوشته است. این پروژه برای اولین بار سال گذشته در جشنواره کن اعلام شد.

جانی دپ را با بازی های درخشانش برای کارگردان ها بزرگی چون تیم برتون، وربینسکی و... می شناسیم. هر چند فعالیت های موسیقایی او نیز چشمگیر است.