آرشیو چهارشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۵۲۰۰
سلامت
۱۴
تندرستی هوشمند

ورزش مغزی با تلفن همراه!

پریسا اصولی

سلامت ذهن هم مانند سلامت بدن نیازمند ورزش است. برای این منظور نرم افزار های زیادی وجود دارد که قصد داریم یکی از بهترین های آن را برای شما معرفی کنیم. بد نیست بدانید نرم افزار های پرورش ذهن و تمرین فکر تقریبا در همه پلتفرم های تلفن همراه یافت می شوند.

در این بین نرم افزار نورونیشن (NeuroNation) یکی از بهترین هاست؛ نرم افزاری که مثل نمونه های مشابه می تواند بازده ذهن شما را با تمرین های مختلف افزایش دهد. این نرم افزار آلمانی در حال حاضر چند میلیون کاربر دارد که روزانه در تمرین های آن شرکت می کنند. فراموش نکنید تمرین های نورونیشن در چهار دسته تقسیم بندی شده است: حافظه، تمرکز، هوش و منطق. مهندس سامان گلناری، کارشناس آی. تی درباره این نرم افزار می گوید: برای استفاده از این نرم افزار نیاز به زبان انگلیسی در حد مبتدی تا متوسط دارید. پیش از شروع تمرین ها باید برای خود یک حساب کاربری بسازید تا نتایج تمرین ها در آن ثبت شده و در آینده امکان مقایسه آنها با سایر کاربران ایجاد شود. سپس می توانید وارد تمرین ها شوید و روزانه تعداد معینی از آنها را انجام دهید.

هر چه در تمرین ها بیشتر تلاش کنید، امتیاز بالاتری هم کسب می کنید و در روزهای آینده با موارد سخت تری مواجه خواهید شد. البته تمرین ها یا مینی گیم های نورونیشن، تمرین های ذهنی، بازی ها و معماهای فکری به آسانی می تواند در پرورش ذهن شما موثر واقع شود. زیرا همه تمرین ها توسط متخصصان روان شناسی دانشگاه برلین طراحی شده اند. پس اگر می خواهید هر روز باهوش تر از دیروز باشید و نهایت ظرفیت مغز خود را به کار بگیرید، پیشنهاد می کنیم حتما نورونیشن را در گجت های اندرویدی یا آیفون و آیپدهای خود نصب کنید. این موضوع بخصوص برای میانسالان حائز اهمیت است تا با تمرین های ذهنی از بروز بیماری پیش رونده آلزایمر پیشگیری کنند.