آرشیو پنج‌شنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۴۴۲۳
خودرو
۱۶

جهان خودرو

استقبال نیسان از معاهده جدید نفتا

دنیای اقتصاد: بنابر اعلام دنیس له ووت، رئیس بخش آمریکای شمالی شرکت نیسان از پایبندی این شرکت به قوانین پیمان جدید نفتا میان آمریکا و مکزیک خبر داده است.

وی گفت:«ما منتظر اعلام جزئیات پیمان جدید نفتا میان آمریکا و مکزیک هستیم و من اطمینان دارم که می توانیم در راستای قوانین جدید حرکت کنیم؛ چراکه شرکت نیسان سالانه حدود یک میلیون خودرو را در ایالات متحده مونتاژ می کند.» او در ادامه به رویترز گفت:«نیسان در آمریکا تنها وارد کننده خودرو نیست، ما آمریکایی هستیم. نیسان با استفاده از فولاد و قطعات داخلی به تولید خودروهای خود در آمریکا ادامه می دهد.» شرکت خودروسازی نیسان موتور اکنون در دو کارخانه که در می سی سی پی و تنسی واقع شده اند خودروهای مختلفی از جمله کراس اوور محبوب روگ، تیتان پیکاپ و سدان آلتیما را تولید و روانه بازار ایالات متحده می کند. این خودروساز ژاپنی همچنین خودروهایی از جمله سدان های ورسا و سنترا را در مکزیک تولید می کند.

خیز آستون مارتین به سوی خودروهای برقی

دنیای اقتصاد: شرکت خودروسازی آستون مارتین درنظر دارد تا نخستین خودرو برقی خود را با عنوان «رپید ای» روانه بازار کند. این برنامه پس از اعلام ساخت سایت تولید خودروهای برقی در ولز یک قدم به واقعیت نزدیک تر شده است.

با آغاز به کار این سایت آستون مارتین از سال آتی 150 خودرو تمام برقی خود را به تولید می رساند. آستون مارتین همچنین اعلام کرده است که این سایت به مرکز تولید خودروهای برقی این شرکت در آینده بدل خواهد شد. به همراه خودروهای برقی قرار است کار ساخت نخستین خودروهای شاسی بلند آستون مارتین از اواخر سال آینده آغاز شود. نخستین طرح مفهومی این خودرو در سال 2015 و در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. این در حالی است که آستون مارتین برنامه خود برای برقی کردن این خودرو را رها کرد و قرار است نخستین شاسی بلند خود را تنها در مدل بنزینی به تولید برسد.