آرشیو چهارشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۵۲۰۰
صفحه آخر
۲۰

من کجا و حمایت از تروریست ها کجا؟

رضا رفیع، طنزپرداز و مجری برنامه منبع موثق شبکه چهارم سیما با انتشار دو پست در اینستاگرام خود، به حاشیه های به وجود آمده در مورد یک کامنتش مربوط به اعدام چند روز پیش سه تروریست واکنش نشان داد.

رفیع در پست هایش با عنوان «شاغلام عوام؛ حامی تروریست شدیم رفت!» در توضیحات مفصلی نوشت که منظور او از کامنت اینستاگرامی اش نه دفاع از تروریست ها و نه مخالفت با حکم قصاص بوده بلکه از اصل به انحراف رفتن چند جوان و عاقبت آنان ناراحت شده است.

مجری «منبع موثق» نوشت: کامنتی که راجع به جشن تولدی گذاشته بودم؛ از اعدام سه جوان نورس نالیده بود، و من در یک خط گفتم من هم به خاطر جوان بودنشان بغض کردم و از اعدام ابراز ناراحتی کرده بودم. البته خداییش از این که این سه جوان چه کرده اند و گناهشان چیست، خبر نداشتم.

از بعد عاطفی ابراز ناراحتی کرده بودم که در اوج جوانی اعدام شدند. بله، وگرنه من هم می دانم که مجازات برطبق قانون است و طرف حتما و حکما مرتکب جنایت یا خیانتی شده است که به اعدام محکوم شدند.

در قرآن کریم هم قصاص، باعث حیات اهل خرد دانسته شده است. نگاه من عاطفی بود. به خاطر کشته شدن بحق یا به ناحق هر انسانی. که چرا جوان هایی باید آلت دست جریان های معاندی شوند که پایان کارشان این باشد؟ هم به ملت و مملکت خسارت وارد آورند و هم خود در عین جوانی به مجازات رسند.