آرشیو سه‌شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷، شماره ۵۲۰۹
ورزش
۱۷

فغانی در گفت و گو با جام جم: امیدوارم در ششمین دربی موفق باشم

سعید اکبری

علیرضا فغانی داور معروف ایران بازی دربی را سوت می زند. اگر کسی غیر از او داور دربی می شد قطعا فدراسیون و کمیته داوران تحت فشار قرار می گرفت. در واقع آنها تصمیمی منطقی گرفتند چون فغانی همین امسال رده بندی جام جهانی را هم سوت زد. حالا هم طرفداران استقلال و هم طرفداران پرسپولیس از انتخاب فغانی راضی هستند.

آقای فغانی تبریک بابت قضاوت دربی.

ممنون از شما. لطف دارید. امیدوارم که بتوانیم در ششمی دربی ام موفق باشم.

6 دربی… می توانید رکورددار دربی شوید؟

واقعا این چیزها برایم مهم نیست و مدام سوال حاشیه ای می پرسید. به اندازه کافی در این مدت از من سوال حاشیه ای شده است. (خنده)

ظاهرا خیلی دوست نداشتید دربی را قضاوت کنید.

ببینید قضاوت در دربی برای هر داوری افتخار است ولی مساله اینجاست که من معتقدم داوران دیگری هم هستند که می توانند دربی را سوت بزنند. ممکن است اسم بیاورم و نام کسی جا بیفتد. خیلی دوستان هستند که شایسته قضاوت این مسابقه هستند. حالا قرعه به نام من افتاده و طبیعتا دوست دارم بهترین قضاوت را در زمین مسابقه انجام دهم.

در روزهای اخیر هم شایعه زیاد بود. این که شما در دانشگاه…

بازهم سوال حاشیه. (خنده)

به هر حال با قضاوتی که در جام جهانی داشتید، انصافا بهترین گزینه بودید و اگر شما داور دربی نمی شدید فدراسیون تحت فشار قرار می گرفت.

دوباره سوال حاشیه ای کردید. ولی باور کنید کسی به من اعلام نکرده که برای قضاوت در دربی انتخاب شده ام یا نه. با این حال اگر چنین چیزی درست باشد، سعی خواهم کرد همانند گذشته بهترین قضاوتم را انجام دهم. همه تلاش ما این خواهد بود تا برای دربی، تیم داوری قضاوت خوبی داشته باشد.

در مصاحبه خود هم گفتید که حس خاصی ندارید.

(خنده) مدام از من می پرسند احساست را بگو و من هم گفتم حس خاصی ندارم و این یک واقعیت است.

شاید به خاطر قضاوت هایی است که در بازی های بزرگ داشته اید و به قول معروف دربی در قیاس با آنها کوچک تر است.

نه این طور نیست و اینقدر سوال حاشیه ای نپرسید.