آرشیو یک‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۸۷
اجتماعی
۷

تصویب ساخت پلاسکو در کمیسیون ماده 5

شهردار تهران با اشاره به رونمایی از چهار نردبان 64 متری جدید از تصویب ساخت ساختمان پلاسکو در کمیسیون ماده 5 خبر داد و گفت: بنیاد مستضعفان قرار است سریع تر نقشه ها را اجرایی کند و ساخت پلاسکو آغاز شود. به گزارش ایسنا، محمدعلی افشانی در حاشیه مراسم روز آتش نشان درباره ورود تجهیزات جدید به سازمان آتش نشانی تهران گفت: شش نردبان جدید به سازمان آتش نشانی اضافه شده که چهار نردبان 64 متری است و با توجه به اینکه یک نردبان 64 متری دیگر نیز از پیش در سازمان بود تعداد این نردبان ها به پنج عدد رسیده و همچنین یک نردبان 56 متری نیز اضافه شده است که این اقدامات با پیگیری های شهرداری تهران، بانک مرکزی و همراهی گمرک ترخیص شده است و از دیروز وارد چرخه خدمت رسانی شد. وی با بیان اینکه با توجه به گستردگی شهر تهران و افزایش جمعیت نیاز به افزایش ایستگاه ها داریم، درباره برج های ناایمن و سکونت شهروندان در این برج ها اظهار کرد: مردم نباید در برج هایی که پایان کار ندارند ساکن شوند.

افشانی افزود: ایمنی ساختمان ها مساله ای است که باید مردم مورد توجه قرار دهند. ضمن اینکه شهروندان باید نسبت به حقوق خود در زمینه سکونت در ساختمان های نیمه کاره آگاه باشند و در صورتی که مالک در این زمینه به وظایف خود عمل نکند می توانند به مراجع قضایی شکایت کنند و تا زمانی که این ساختمان ها پایان کار نداشته باشند نباید امکان سکونت در آنها وجود داشته باشد و امیدواریم در این زمینه همکاری های لازم صورت بگیرد ضمن اینکه ساختمان هایی که پایان کار نداشته باشند در کمیسیون ماده 100 جریمه می شوند.

رئیس شورای شهر تهران هم در این مراسم ابراز امیدواری کرد که با تصویب آیین نامه ای در زمینه سکونت نداشتن در ساختمان های نیمه کاره، از این کار جلوگیری شود. محسن هاشمی درباره سکونت در ساختمان هایی که پایان کار نگرفته اند گفت: هنوز تمهیداتی برای عدم سکونت در ساختمان های نیمه کاره نداریم.