آرشیو یکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۸۷
ایران زمین
۲۰

قیمت گوجه و سیب زمینی با محدودیت صادرات کاهش می یابد

گروه ایران زمین / به دنبال افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار، صادرات این محصول با محدودیت انجام می شود.

«قاسم عزتی» ، رئیس اتحادیه بارفروشان و میوه و تره بار ارومیه درباره افزایش قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی در بازار این شهر، اظهار داشت: هیچ گونه کمبودی در خصوص گوجه فرنگی و سیب زمینی در بازار وجود ندارد و بیش از نیاز مردم تا عید گوجه فرنگی و سیب زمینی ذخیره سازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه صادرات گوجه فرنگی به عراق، علت اصلی افزایش قیمت گوجه فرنگی در روزهای اخیر بوده، تصریح کرد: با اعمال محدودیت در صادرات، قیمت گوجه فرنگی سیر نزولی داشته و تا 2 هزار تومان نیز شاهد کاهش قیمت در بازار بودیم.

رئیس اتحادیه بارفروشان و میوه و تره بار ارومیه در خصوص علت اصلی افزایش قیمت سیب زمینی در بازار خاطرنشان کرد: قیمت سیب زمینی قبل از صدور مجوز صادرات یکهزار و 500 تومان بود که با صدور مجوز صادرات قیمت سیب زمینی تا 30 درصد دربازار افزایش یافت. وی ادامه داد: با توجه به اینکه سیب زمینی و گوجه فرنگی از مایحتاج عمومی هستند با اعمال محدودیت در صادرات می توان قیمت ها را کاهش داد. در حال حاضر هر کیلو گوجه فرنگی به صورت عمده در میدان به قیمت 2هزار و 200 تومان و سیب زمینی نیز به قیمت 2 هزار تومان به فروش می رسد در حالی که قبل از محدودیت های صادراتی قیمت گوجه فرنگی 3 هزار و 500 تومان و سیب زمینی یکهزار تومان بود.