آرشیو یکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۸۷
سیاسی
۲

اخبار

تجمع 700 هزار نفری بسیجیان در پنجشنبه هفته جاری

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از تجمع 700 هزار نفری بسیجیان در مراکز استان ها در پنجشنبه هفته جاری خبر داد. به گزارش فارس، سردار غلامحسین غیب پرور گفت: این رزمایش ها از 9 شهریورماه شروع شد و هزاران گردان بیت المقدس حضور داشتند ضمن اینکه علاوه بر این گردان ها قریب 8 هزار گروه جهادی حضور داشته و بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی داشت و حدود 150 هزار نفر از بسیجیان برای خدمت رسانی در اقصی نقاط کشور حضور داشتند و از 9 تا 29 شهریورماه برگزار شد. وی ادامه داد: حلقه پایانی رزمایش بسیجیان تجمع حدود 700 هزار نفر بسیجی در مراکز استان ها است که پنجشنبه هفته جاری برگزار می شود و در تهران نیز یکصد هزار بسیجی در این تجمع حضور دارند.

رئیس صدا و سیما در طرح جدید پاسخگو می شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ارائه طرح اداره و نظارت بر صداوسیما به صحن علنی مجلس، این طرح را یکی از موضوعات چالش برانگیز در صحن علنی مجلس خواند. طیبه سیاوشی در گفت وگو با خانه ملت گفت: مهم‎ترین موضوع در تصویب این طرح، این است که تاکنون هیچ گاه صداوسیما در چارچوب قانونی مشخص اداره نشده است و امروز با تصویب آن در مجلس، بالاخره این سازمان پس از 25 سال دارای قانون می شود.

نماینده تهران ادامه داد: یکی از اصلی ‎ترین تغییرات ساختاری در اداره صدا و سیما موضوع اداره هیات امنایی سازمان است که مباحث بسیاری پیرامون آن درگرفت و درنهایت مقرر شد که اعضای هیات امنای 5 نفره سازمان صدا و سیما توسط رهبر معظم انقلاب و به مدت 5 سال برگزیده شوند و وظایف خاصی برای هیات امنا در طرح اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دیده شده است. وی درباره پاسخگوتر شدن سازمان صدا و سیما به نهادهای نظارتی، گفت: براساس این طرح، سازمان صدا و سیما به هیات امنای 5 نفره و اعضای شورای نظارت بر صدا و سیما و همچنین مجلس از طریق دو عضو ناظر خود در شورای نظارت پاسخگو خواهد بود.